נאס"א מעניקה מימון למדפסת שתדפיס מזון לאסטרונאוטים

טכנולוגיית מדפסות תלת ממד מגיעה גם לעולם התזונה. סוכנות החלל האמריקאית (NASA) העניקה מימון בסכום של 125,000 דולר לחברת Systems & Materials Research Corporation בכדי לבנות אב טיפוס למכונה שתשתמש בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד בכדי לייצר מזון.

אב הטיפוס של של מדפסת המזון מבוסס על טכנולוגיה ברשיון חופשי (second-generation RepRap 3D printer) מדפסת המזון המכונה (The universal food synthesizer) תופעל באמצעות הוראות ייצור מתוכנה שתכיל את המתכונים לסוגי המזונות השונים.

ולמי שתוהה מה יכנס למדפסת ומה יצא ממנה בסוף התהליך, הרי שאתם לא תצטרכו להכניס עגבניות או חצילים למכונה. המכונה תערבב אבקות שונות עם נוזלים ותייצר את המזון בהתאם להוראות השף המתכנת. למה אבקות? משום שחיי המדף של האבקות הם ארוכים יותר מאשר של מוצרי מזון טריים והם כמובן שקלים יותר לעיבוד במכונה.

היתרון של אורך חיי מדף מאוד ברור במקרה של נאס"א, טיסות ממושכות בחלל אורכות שנים רבות ואורך חיי המדף של האבקות עשוי להגיע ל-30 שנים.

מאחר ותוכנת ייצור המזון היא בקוד חופשי, לכל אחד תהיה גישה לקוד בכדי לתכנן "מתכון מנצח" שיהיה גם טעים וגם בריא עם שילוב מתאים של פחמימות, חלבונים, שומנים ויטמינים ומינרלים.

גם לחובבי דיאטת פליאו ולחובבי הסטייקים המדפסת מציעה פתרון באמצעות שימוש בחרקים, אצות וצמחי מים (duckweed) כמקורות איכותיים לחלבונים.

ומה בתפריט לארוחה הראשונה שתצא מהמדפסת?

התכנון של המפתח למוצר הראשון הוא פיצה ברוטב עגבניות עם מעטה חלבוני שייוצר מחרקים, צמחים או אבקה על בסיס חלב.

המפתח סבור כי למרות שהמדפסת מיועדת כעת לטיסה ושהייה בחלל. הרי שבחזונו הוא רואה את המדפסת בכל מטבח. המדפסת תמנע בזבוז של מזון ותהווה פתרון יעיל לבעיית הרעב בעולם.

מקורות מידע

תודה לאביעד שייביץ מחברת ניקוד רעיונות חכמים שהסב את תשומת ליבי לידיעה הזו.