מיתוס: ביצוע מתיחות לפני האימון מפחית את הסיכון לפציעות

מתיחות לפני אימון

בכתבה של מומחי המועצה האמריקאית לאימון גופני ACE על מיתוסים בעולם הכושר כותבים לאנס דלאק (Lance C. Dalleck) ודוקטור ג'פרי דנוט (Jeffrey M. Janot) על המיתוס הנפוץ ביותר בתחום האימון הגופני:

ביצוע מתיחות לפני האימון מפחיתה את הסיכון לפציעות.

מתאמנים ואתלטים רבים ברחבי העולם נוהגים לבצע מתיחות כהכנה לפני פעילויות ספורט שונות. לדוגמא: מתאמנים בחדר הכושר נוהגים למתוח את השרירים לפני תחילת האימון, כדורגלנים נוהגים לבצע תרגילי מתיחות לפני משחק או אימון כדורגל ולא מעט ספורטאים ומתאמנים אחרים נוהגים לבצע תרגילי מתיחות לפני הפעילות מתוך מחשבה ששיפור טווח התנועה של המפרקים, הגברת זרימת הדם, שיפור פרופריוספציה והפחתת הנוקשות בשרירים תביא להפחתה בפציעות ספורט. מיתוס זה מבוסס על מחקרים שנערכו בעבר, אך בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים שמראים כי לביצוע תרגילי מתיחות וחימום אירובי לפני הפעילות אין כל השפעה בהפחתת הסיכון לפציעות.

ביחד עם זאת מציינים הכותבים כי זה שביצוע תרגילי מתיחות לפני האימון לא מפחית את הסיכון לפציעות, אין זה אומר שצריך לוותר על תרגילי המתיחות בתכנית האימון. מחקרים מראים כי ביצוע מתיחות לאחר אימון ובערב עשויים להקטין את הסיכון לפציעות.

ה-ACE הינו ארגון ללא מטרות רווח העוסק בלימוד והסמכות מקצועיות בתחומי הכושר. הארגון נוסד ב-1985 ומאז הוסמכו באמצעות הארגון כ-200,000 מאמני כושר בארה"ב וב-77 מדינות נוספות ברחבי העולם.

מקור הכתבה: Stretching before exercise reduces the risk of injury