מה צריכים לעשות אלה שאין להם זמן לחדר הכושר…

עליה במדרגות

חוקרים באוניברסיטת מדינת אורגון טוענים כי אימונים קצרים של דקה שתיים ביום המצטברים ל-30 דקות יומיות עשויים להיות אפקטיביים באותה המידה כמו אימון אחד ארוך בחדר הכושר מבחינה בריאותית.

החוקרים מבססים את טענותיהם על סמך מחקר שסקר למעלה מ-6,000 נבדקים אמריקאים ובו נמצא כי אנשים שאמצו גישה פעילה לחיים ראו השפעה בריאותית חיובית בדומה לזו שנצפתה באנשים שביצעו פעילות גופנית יזומה. גישה פעילה לחיים סייעה במניעת מצב של סינדרום מטבולי, לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה.

במחקר השתתפו 6321 נבדקים בגילאי 18 עד 85. הנבדקים חולקו ל-2 קבוצות של כאלה שניהלו אורח חיים פעיל יותר במהלך היום וקבוצה שניה הורכבה ממשתתפים שביצעו אימונים ארוכים ויזומים. רמת פעילותם של המשתתפים נמדדה באמצעות אקסלרומטרים (חיישנים שמודדים תאוצה כמו שיש בטלפונים חכמים).

החוקרים מצאו כי כ-43% מהמשתתפים שביצעו אימונים קצרים וחפוזים עמדו בהמלצות למינון פעילות גופנית של 30 דקות ביום ואילו רק 10% המתאמנים באימונים ארוכים ויזומים הצליחו לעמוד בהמלצות הללו.

עוד נמצא כי 89% מקבוצת הנבדקים שביצעו אימונים קצרים ועמדו בהמלצות למינון מתאים של פעילות גופנית היו בעלי סיכוי שלא לפתח סינדרום מטבולי לעומת, 87% מקרב קבוצת הנבדקים של האימונים הארוכים.

לעומת זאת, במדד משקל הגוף (מדד ה-BMI) לא נצפתה השפעה דומה והנבדקים שביצעו אימונים ארוכים ויזומים היו בעלי סיכוי גבוה יותר להפחתה במדד ה-BMI מאשר הנבדקים שביצעו אימונים קצרים במהלך היום. החוקרים מדגישים כי זה לא אומר שאימונים קצרים לא מסייעים בירידה במשקל. הם ציינו כי מדד הBMI הוא מדד מוגבל ביעילותו לאבחן בריאות ואת כמות השומן בגוף. החוקרים ציינו כי בקרב הנבדקים שביצעו אימונים קצרים במהלך היום נצפתה ירידה בהיקפים.

מה אתם צריכים לקחת מהידיעה הזו?

אני חסיד גדול של שינוי אורח החיים לאורח חיים פעיל יותר ולא רק באמצעות פעילות גופנית יזומה כמו ריצות למרחקים ארוכים, שיעור זומבה וכדומה. יש לא מעט אנשים שאין להם זמן בחיים להקדיש לפעילות גופנית יזומה ולכן הם צריכים לחשוב כיצד הם יכולים לבצע את הפעילות הגופנית במהלך היום לאו דווקא באופן שבו הם מקדישים זמן לאימון ארוך ומלא, אלא מבצעים את הפעילות הגופנית במקטעי זמן של דקה שתיים במהלך היום.

עצות להגברת הפעילות הגופנית במהלך היום

יש לא מעט אפשרויות במהלך היום בכדי לאמץ אורח חיים פעיל ובכדי לבצע פעילות גופנית קצרה. בעבר המלצתי למתאמנים להשתמש בפדומטרים בכדי לקבל פידבק מתאים שיגרום להם להיות פעילים יותר. היום יש מכשירים מדויקים ונוחים יותר כדוגמת: פיטביט ומוצרים אחרים. המכשירים יאפשרו לכם למדוד כמה אתם מבצעים והפידבק יעודד אתכם להציב לעצמכם מטרות ויעדים שאותם תנסו להשיג.

להלן מספר דרכים להגברת הפעילות היומית:

  • מדבר בטלפון? דבר בהליכה ולא בישיבה.
  • עלה לדירתך במדרגות ולא במעלית. קשה מידי? אתה מתגורר בקומה שמינית או תשיעית? עלה רק קומה שתיים ברגל ואת היתר במעלית. עם הזמן אתה תתרגל ועליה לקומה השמינית ברגל תהיה "קטנה עליך".
  • אל תחפש את החניה הכי קרובה, החנה דווקא במקום מרוחק יותר.
  • עורך קניות בסופר? הבא את המוצרים אל עגלת הקניות ולא את עגלת הקניות אל המוצרים. זאת אומרת, החנה את עגלת הקניות במקום מרכזי, לך ברגל והבא את המוצרים לעגלה.
  • כמו שהמעשנים הכרוניים "גונבים הפסקת סיגריות" במהלך שעות העבודה, הגיע הזמן שאנשים יתחילו לגנוב "הפסקות בריאות" של פעילות גופנית קצרה ונמרצת כמו עליה זריזה של קומה שתיים במדרגות.

מקורות מידע:

Association between biologic outcomes and objectively measured physical activity accumulated in ≥10-minute bouts and <10-minute bouts.

STUDY: TAKING STAIRS, RAKING LEAVES MAY EQUAL A TRIP TO THE GYM

2 תגובות

  1. לדבר בסלולרי בהליכה??? זה מגביר את הקרינה פי 7

התגובות סגורות.