כמה פעילות גופנית צריכים לעשות בשבוע?

אישה רצה בחיק הטבע

אחת השאלות השכיחות בקרב מתאמנים מתחילים היא "כמה פעילות גופנית אני צריך לבצע בשבוע?"

למעשה מטרת השאלה היא בדרך כלל לדעת מהו משך הזמן המינימלי שצריך להקדיש לפעילות הגופנית בכדי ליהנות מההשפעה החיובית שנובעת מהעיסוק בפעילות?

ארגון הבריאות העולמי ממליץ למתאמנים בגילאי 18 עד 64 לבצע לפחות מינימום של 150 דקות של פעילות אירובית בעצימות מתונה בשבוע ולפחות פעמיים בשבוע של אימוני כוח (קישור).

עבור רבים, העיסוק בפעילות גופנית הוא תובעני הן מבחינת נפשית והן מבחינה פיזית, רבים לא מצליחים לעמוד בדרישות המינימום של פעילות גופנית ובמקרים רבים הסיבה היא לוח זמנים צפוף שלא מאפשר לבצע פעילות גופנית בתדירות גבוהה. עבור אנשים רבים הזמן הפנוי היחידי הוא בסופי שבוע, אך האם באמת אפשר לבצע פעילות גופנית רק בסופי שבוע וליהנות מאותן ההשפעות הבריאותיות?

תוצאות מחקר חדש מראות כי למניעת סינדרום מטבולי מה שחשוב בפעילות אירובית זה לא התדירות אלא הכמות.

אם אתם מאלה שנוהגים לבצע פעילות גופנית רק בסופי שבוע אתם יכולים להתנחם בעובדה שתוצאות המחקר מראות כי כאשר אדם מבצע 150 דקות של פעילות אירובית בתדירות נמוכה הוא "נהנה מאותן ההטבות הבריאותיות" שלהם זוכה אדם שמבצע את אותה כמות של פעילות אירובית ובתדירות גבוהה יותר.

חשוב לציין שהמחקר בדק את השפעת תדירות האימונים על תופעת הסינדרום המטבולי ולא על שיפור הכושר או השפעות בריאותיות חיוביות אחרות.

קישורי מידע:

Is the frequency of weekly moderate-to-vigorous physical activity associated with the metabolic syndrome in Canadian adults?

Total amount of exercise important, not frequency, research shows

Photo: Cc by dibytes