חלבון הביצה עשוי להפחית לחץ דם

ביצים

פעם לפני שצריכת אבקות החלבון זכתה לפופולאריות רבה ולפני שטעמן של האבקות הפך לנסבל, בין מקורות החלבון הנפוצים היו חלבוני ביצים. מתאמנים נהגו להפריד בין החלמונים לחלבונים ולצרוך את החלבונים בכדי להימנע מתכולת הכולסטרול הגבוהה שבחלמונים וליהנות מתכולת החלבון האיכותי שבלבן שבביצה (אולי יש שעדיין עושים זאת).

מחקר מעניין שבוצע על עכברים מראה כי יתכן ובלבן של הביצה יש משהו מועיל נוסף מלבד חלבון. במחקר אשר הוצג בכנס הקהילה האמריקנית לכימיה (American Chemical Society) הציגו חוקרים ממצאים המראים כי בחלבון הביצה מצוי מרכיב שעשוי לסייע בהפחתת לחץ דם והשפעתו דומה להשפעתה של תרופה (קפטופריל Captopril) להורדת לחץ דם במינון נמוך.

במחקר קודם נמצא כי המרכיב שמצוי בחלבון הביצה (פפטיד בשם RVPSL) הינו בעל בעל השפעה זהה לזו של תרופות מעכבי ACE (תרופות הפועלות על אנזים המעורב בשמירה על לחץ דם).

החוקרים בדקו את השפעת החומר על עכברים עם לחץ דם גבוה וראו כי המרכיב הפחית את לחץ הדם בעכברים במידה דומה לזו של תרופת קפטופריל במינון נמוך. החוקר הראשי זיפנג יו מציין כי הניסוי בוצע עם פפטיד אשר חומם ב-200 מעלות פרנהייט (90 מעלות צלזיוס) שהיא טמפרטורה אומנם נמוכה מזו שנדרשת לבישול, אך במחקרים אחרים נמצא כי גם בטמפרטורה גבוהה יותר המרכיב שבלבן הביצה עשוי לשמור על השפעתו החיובית.

החוקרים מתכוונים לעבור לשלב הבא של המחקר ולנסות את השפעת המרכיב בבני אדם ולדעתו של החוקר לבן הביצה או תוספי מזון מביצה עוד עשויים לשמש כתחליפים לתרופות להפחתת לחץ דם. עם זאת מוסיף החוקר ומזהיר את הסובלים מלחץ דם גבוה כי הם צריכים להתייעץ ברופא המטפל שלהם לפני שהם מבצעים שינויים כלשהם.

מקור המידע:

New evidence that egg white protein may help high blood pressure

Photo: Cc by Cat Sidh