אשכולית שורפת שומנים?

אשכולית חצויה

מרכיב המצוי באשכוליות עשוי לסייע לגוף לשרוף שומן לאחר הארוחה.

מחקר קנדי מגלה כי פלבנואיד בשם נרינגנין (naringenin) גורם לכבד לשרוף את השומן לאחר הארוחה במקום לאחסן את השומן המיותר כמצבורי שומן בגוף.
המרכיב נרינגנין מצוי בפירות חמוצים ובמיוחד באשכוליות והוא זה שאחראי לטעם המריר והאופייני של האשכולית.
נרינגנין ידוע כאנטיאוקסידנט וכמו כן נמצא In vitro כי נרינגנין הוא בעל יכולת להפחית את חמצון ה-DNA בכ24% בזמן מאוד קצר.
נרינגנין הוא חומר שספיגתו באמצעות בליעה היא בעייתית ורק כ15% מהנרינגנין הנלקח בבליעה, ייספג במעי.

במחקר נתגלה כי עכברים שנוטלים נרינגנין לא משמינים

מהמחקר נמצא כי נטילת נרינגנין עשויה לסייע בשמירה על משקל ואפילו לגרום לירידה במשקל וזאת ללא ביצוע שינוי בתפריט התזונה.
במחקר חולקו עכברים ל2 קבוצות. קבוצות העכברים ניזונו מתפריט תזונה זהה שמטרתו היתה לגרום לעכברים לפתח סינדרום מטבולי ולסוכרת סוג 2.
קבוצה אחת קיבלה בנוסף לתפריט התזונה הרגיל, תוסף של נרינגנין והקבוצה השנייה לא קיבלה את התוסף נרינגנין.
העכברים שלא קיבלו נרינגנין השמינו ופיתחו סינדרום מטאבולי. רמת הכולסטרול בגופם עלתה וגופם פיתח סבילות לאינסולין.
לעומת זאת העכברים אשר קיבלו נרינגנין לא פיתחו את התופעות שנראו בקבוצת העכברים ללא הנרינגנין.
כל עליה ברמות הכולסטרול “תוקנה” מיד באמצעות התיסוף בנרינגנין.
התוסף נרינגנין פשוט גרם לכבד לשרוף יותר שומן במקום לאגור אותו.
לדעת החוקרים נרינגנין עשוי לעזור להילחם בסוכרת משום שהוא מסייע לאזן את רמות הסוכר והאינסולין בגוף.

נרינגנין לא פועל על הפחתת הצריכה הקלורית באמצעות דיכוי התיאבון

חשוב לציין שהעכברים ניזונו מתפריט תזונה זהה, בעל ערך קלורי זהה.
לנרינגנין לא הייתה השפעה של דיכוי התיאבון והוא לא גרם לצריכה מופחתת של קלוריות.
עכברי הנרינגנין צרכו כמות קלוריות זהה וכמות השומן בתפריט התזונה אף הוא היה זהה לזה של העכברים שלא קיבלו נרינגנין.
מה שמעיד על כך שהשפעת הנרינגנין לא הייתה כתוצאה מהשפעה על צריכת המזון כפי שפועלות גלולות הרזיה רבות.

חשוב לציין שכמויות הנרינגנין שניתנו לעכברים הם כמויות גדולות יותר ממה שמצוי באופן טבעי באשכוליות. ולכן על מנת ליישם את תוצאות הגילוי יש צורך לבדוק האם שימוש בנרינגנין בכמויות שנבדקו במחקר הוא בטוח לבני אדם, ורק לאחר מכן לבדוק את יעילות התוסף בבני אדם.

בכל אופן, זכרו שרק שינוי אורח החיים לאורח חיים פעיל יותר, תזונה נכונה ושמירה על משקל תקין יכולים לסייע לכם בשמירה על הבריאות.
נו… טוב לא תזיק גם אשכולית עסיסית לארוחת הבוקר

מקורות:
diabetes UK

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*