אכלו יותר ירקות ופירות לשיפור מצב הרוח

איור של עגבניה חייכנית

חוקרים טוענים כי אכילה מרובה של פירות וירקות עשויה לגרום לאנשים צעירים למצב רוח טוב יותר, רגוע יותר ולתחושה אנרגטית יותר במהלך היום.

במחקר אשר פורסם בכתב העת המדעי British Journal of Health Psychology today השתתפו 281 נבדקים צעירים (גיל ממוצע 20) ללא עבר של הפרעות אכילה. בכל ערב במהלך 21 ימי הניסוי, מילאו הנבדקים שאלון מקוון ובו נתבקשו לדרג את הרגשתם ומצב רוחם. בנוסף, תושאלו הנבדקים לגבי הרכב המזונות שאכלו במהלך היום, הם נתבקשו לפרט את כמות הפירות והירקות שאכלו ואת כמויות מזונות אחרים לא בריאים כדוגמת: עוגיות, צ’יפס, ביסקוויטים ועוגות.

ממצאי המחקר מצביעים על קשר חזק בין מצב רוח טוב וצריכה מוגברת של פירות וירקות. קשר זה לא נמצא בצריכה של מזונות אחרים.

בימים בהם הנבדקים צרכו יותר פירות וירקות הם דיווחו על מצב רוח יותר רגוע, שמח ותחושה מוגברת של אנרגטיות מאשר בימים בהם צריכת הפירות והירקות שלהם הייתה קטנה יותר.

על מנת להבין מה קודם למה האם צריכה מוגברת של פירות וירקות גורמת למצב רוח חיובי יותר או שאולי מצב הרוח החיובי גרם לצריכה מוגברת של פירות וירקות, ניתחו החוקרים את הממצאים ומצאו קשר בין צריכת ירקות ופירות ביום אחד לבין מצב רוח טוב יותר ביום שלאחריו. כמו כן, ממצאי המחקר לא היו תלויים במדד ה-BMI של הנבדקים.

כמה פירות וירקות צריך לאכול בכדי להרגיש יותר טוב?

אם השתכנעתם מתוצאות המחקר ואתם מעוניינים לשפר את מצב הרוח שלכם באמצעות אכילת ירקות ופירות. החוקרים ממליצים על צריכה של כ-7 עד 8 מנות של ירקות ופירות במהלך היום בכדי לראות שינויים חיוביים משמעותיים במצב הרוח. גודלה של מנה הוא כחצי כוס או מנת פרי או ירק שתואמת לכף ידכם.

מקורות מידע:

http://www.otago.ac.nz/news/news/otago041054.html

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bjhp.12021/abstract

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*