אימון לפני ארוחת בוקר או לאחר ארוחת בוקר?

ריצת בוקר

במחקר חדש שבוצע ע”י חוקרים מאוניברסיטת צפון אומבריה (Northumbria University) נמצא כי אימון אירובי (ריצה) שמבוצע בבוקר על בטן ריקה יכול לשרוף לכם כ-20% יותר קלוריות מאשר אימון לאחר ארוחת בוקר.

ממצאי מחקר זה דומים לממצאי מחקר אחר שעליו דיווחתי לפני מספר שבועות. רק שבמחקר זה רצו החוקרים לבדוק גם האם לעיתוי האימון (לפני או אחרי ארוחת הבוקר) יש השפעה על תחושת התיאבון וצריכת המזון בהמשך היום.

במחקר השתתפו 12 נבדקים בריאים ופעילים אשר נטלו חלק בארבעה מצבים שונים לאחר שנת לילה: 1) בלי ארוחת בוקר ובלי אימון בוקר, 2) אימון בוקר ללא ארוחת בוקר, 3) ארוחת בוקר ללא אימון בוקר, 4) ארוחת בוקר ואימון בוקר.

באימון ביצעו הנבדקים ריצה על מסילת ריצה בעצימות מתונה. ובזמנים שבהם לא בוצע אימון, נחו הנבדקים פרק זמן דומה לזה שבאימון.

לאחר כל מצב בדיקה קיבלו הנבדקים משקה חלב להתאוששות מהאימון. בהמשך היום קיבלו המשתתפים לארוחת הצהריים פסטה והם נתבקשו לאכול במידה כזו שהם ירגישו מלאים במידה משביעת רצון. החוקרים מדדו והשוו בין האנרגיה והשומן שנצרך עד לארוחת הצהריים תוך כדי חישוב האנרגיה והשומן שנשרף במהלך הבוקר.

מהשוואת צריכת האנרגיה בין המצבים השונים החוקרים מצאו כי לאימון הבוקר לא הייתה השפעה של צריכת אנרגיה (קלוריות) נוספת או תאבון מוגבר במהלך היום בכדי לפצות על שריפת הקלוריות במהלך האימון.

כמו כן, מצאו החוקרים כי באימון בוקר לאחר צום של שנת לילה נשרף כ20% יותר שומן בהשוואה למצב של אימון בוקר לאחר ארוחת בוקר. ממצאים אלו מראים כי אימון על קיבה ריקה יכול לסייע להגברת שריפת השומן.

החוקר חביאר גונזלס (Javier Gonzalez) ממליץ למעוניינים בהפחתת השומן שבגופם, לאמץ את ממצאי המחקר ולבצע את אימון הבוקר שלהם על קיבה ריקה להגברת שריפת השומן.

החוקר אומר כי “ממצאי המחקר מראים כי אימון בוקר לא גורם להגברת התאבון, תחושת הרעב או הגברת צריכת האנרגיה בהמשך היום וכי בכדי להשיג את התוצאות המיטביות מן האימון כדאי לבצעו לאחר צום של שנת לילה.”

מקורות מידע:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23340006

http://www.northumbria.ac.uk/browse/ne/uninews/losefatfaster

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*