יורם בן אבו – מאמן כושר אישי בצפון – כרמיאל וישובי משגב

יורם בן אבו

שמי יורם בן אבו, אני בן 52 ועם ניסיון של כ30 שנה בליווי מקצועי של מתאמנים, נשים וגברים המעוניינים לרדת במשקל, לחזק ולחטב את גופם.
אפשר לומר שהעניין בעולם הכושר תמיד זרם בעורקיי.
למרות שמעולם לא הצטיינתי באופן בולט בשום ענף כלשהו של ספורט, הרי שתמיד עסקתי בפעילות גופנית, פעילויות כדוגמת: ריצה, שחייה, קפיצה בחבל ואפילו אימוני משקולות באמצעות משקולות מאולתרות מבטון.
מאחר ובילדותי הייתי גם תולעת ספרים לא קטנה, לא פסחתי על קריאת ספרים בתחום הכושר (מהמעט שהיו קיימים באותה העת), ספרים על תכניות אימון שונות, על ספורטאים שסיפורם שבה את ליבי (כדוגמת אמיל זטופק) ועוד.
בשירותי הצבאי הסדיר, הוכשרתי כמדריך כושר קרבי ואף עסקתי זמן מה בהדרכת כושר קרבי.
לאחר השירות הצבאי פניתי ללימודי מדעי החיים. כולם שאלו אותי "יורם, מה תעשה עם תואר במדעי החיים?", "מה יצא לך מזה?", אבל, אני הייתי נחוש ללכת בעקבות הכמיהה שלי לידע על גוף האדם ומדעיי החיים.
לאחר סיום לימודי עברתי הכשרה בתחום תכנות מערכות מידע ואף עסקתי מספר שנים כמתכנת מחשבים, באותה תקופה חוויתי לראשונה את הקשיים שבשילוב פעילות גופנית עם עיסוק בעל אופי מאוד לא פעיל, תובעני מאוד מבחינת זמן ונסיעות תכופות לחו"ל שמשבשות את שגרת אורח החיים. כשנולד בני הראשון הרגשת ה"חוסר זמן" התעצמה עוד יותר.

הבנתי שאני צריך למצוא את הדרך המתאימה ביותר והאפקטיבית ביותר לשמור על כושרי הגופני גם באורח חיים לחוץ שכזה. ואכן במהלך שנות עבודתי כמתכנת הצלחתי לשמור על גוף בריא, מוצק וחטוב.
לאחר כ- 5 שנים כמתכנת מחשבים החלטתי להתמסר באופן מלא לעיסוק שהכי קרוב לליבי – מדריך כושר אישי.

ב-2003 סיימתי בהצטיינות את לימודי ההסמכה כמדריך כושר בבית הספר למאמנים ע"ש ווינגייט והתחלתי את הקריירה המקצועית החדשה שלי כמדריך חדר כושר, מאמן כושר אישי ומנהל מקצועי ברשתות חדרי הכושר הגדולות בישראל.
ב-2006 יצאתי לדרך חדשה כמאמן כושר אישי עצמאי. לצורך העניין הקמתי אתר אינטרנט ובאופן טבעי נשאבתי לעולם הזה של חיפוש מידע, כתיבה ודיונים מקצועיים בתחום הכושר.

במשך עבודתי כמאמן כושר ופעילותי המקוונת בתחום הבריאות והכושר, גיליתי שקיים עולם עצום של מידע. התפתחותה של רשת האינטרנט יצרה מאגרי מידע אדירים בתחומים שונים וכמו כן, גם בתחום הבריאות.
כמות עצומה של מידע זה דבר טוב בתנאי שאתם יודעים לברור את המידע הנכון יותר.
לרוע המזל, למרבית האנשים אין את היכולת, הסקרנות, הזמן וההשכלה לאתר ולברור את המידע הנכון יותר.
מרבית האנשים ניזונים מהמידע שהכי זמין להם בהקשת ביטוי חיפוש בגוגל ולא תמיד מדובר במידע הנכון ביותר.

אני מאמין

העיסוק בספורט נועד לכולם, לא רק לספורטאים!
כאשר אתם בכושר, אתם נראים יותר טוב, מרגישים יותר טוב ומתפקדים יותר טוב.
אורח חיים בריא של תזונה נכונה ופעילות גופנית, יכול לשפר את איכות חייכם בצורה מדהימה.
הסיבה לכך שמרבית האנשים לא מצליחים לנהל אורח חיים בריא, היא משום שהם לא מצליחים להתמיד.
האני מאמין שלי הוא שבכדי להתמיד, אתם צריכים לשלב את הפעילות הגופנית והתזונה הנכונה באורח החיים שלכם באופן שלא יגבה מכם מחיר שלא תהיו מסוגלים לעמוד בו לאורך זמן.
אני מאמין שכל אחד יכול וגם אתם יכולים, להשיג גוף בריא, מוצק וחטוב.
באתר זה אני מתכוון לתת לכם את הידע והכלים לעסוק בפעילות גופנית ולנהל אורח חיים בריא.
בהצלחה
יורם

9 תגובות

  1. לילה טוב ומבורך!
    תודה רבה, תודה רבה, ועוד פעם תודה רבה, על הידע הסדר והבהירות של הדברים שלך, פשוט לא יכולתי להפסיק לקרוא.
    התחלתי להתאמן לאחרונה מזה כחודש וחצי ואני מאוד נהנה ומרגיש טוב ומאוד סקרן ומחפש מידע לכושר ובריאות עד שהגעתי לקרוא דברים שכתבת ופשוט גיליתי חכמה גדולה ותשובות נהדרות ועמוקות .
    תודה רבה ורוצה לשמוע עוד המון
    חנניה

    • תודה רבה חנניה על הפידבק החיובי. אני שמח שהמידע שכתבתי מעניין אותך.
      אתה גם מוזמן לפורום הכושר http://time-out.co.il/
      ואשמח אם תלחץ על כפתור הלייק/פלוס בכדי שגם מכריך יוכלו להנות מן האתר.
      תודה ויום נפלא
      יורם

  2. שלום וברכה יורם!
    כתבתי פעם אחת את הערכתי לפעילותך זאת ובאמת שוב כל הכבוד .
    רציתי לשאול, ב"ה אני ממשיך בפעילות ספורט הליכה וריצה באופן משולב ומרגיש טוב מאד, אם כי בימים האחרונים מרגיש כאבי ראש במשך היום , אמנם רגועים אבל די קבועים האם יכול להיות שזה קשור לפעילות? ואם כן מדוע ? משתדל גם להמעיט ככל האפשר בשומנים וסוכרים מיותרים אשמח לתשובתך המפורטת בהקדם
    בתודה מראש
    חנניה

    • היי חנניה,
      אין לי שמץ של מושג מה גורם לך לכאבי ראש. נראה לי שזו גם שאלה לרופא.
      באופן כללי אני יכול לומר שצריכת כמות מועטה של פחמימות עלולה לגרום לך לכאבי ראש, אם בימים חמים אלו אתה לא מקפיד על צריכת נוזלים, גם זה עלול לגרום לך לכאבי ראש.
      ובטח שיש עוד גורמים שעלולים להשפיע ולגרום לכאבי ראש.
      זה משהו שהרופא צריך לבדוק אותך ולתשאל אותך ולאז לנסות לאבחן מה הבעיה.

      רפואה שלמה

  3. רק עכשיו ראיתי מודעה זו !
    מבקשת יצירת קשר עם מי ?
    אשמח להתייעצות
    חנניה

  4. שלום רציתי לשאול אם שותים כוס חלב אחרי אימוןזה יכול להיות כמקור לחלבון ופחמימה והאם זה יכול לגרום לעצירות אם שותים כמה כוסותחלב?

    • הראל שלום,
      קרא בקישור הזה את מה שכתבתי בנושא. בתמציתיות, אם אתה אוכל טוב כשעתיים שלוש לפני האימון (חלבונים ופחמימות), אז אתה לא צריך לדאוג למהר ולשתות חלב לאחר האימון. בארוחה הבאה שלך, דאג לאכול טוב ואתה תספק את אבני הבניין הדרושים לגוף לשם בניית שרירים.
      החלב מכיל גם פחמימות והפחמימה העיקרית היא לקטוז (סוכר החלב). היכולת של הגוף לנצל את הלקטוז מהחלב תלויה ברמת האנזים לקטאז. רמת האנזים לקטאז תלוי בגיל וגם משתנה בקרב אוכלוסיות שונות.

      מי שרגיש לחלב עלול לחוות תופעות לוואי של שילשולים או עצירות בעקבות צריכה מרובה של חלב (ראה קישור למחקר שבדק את הנושא בילדים)

התגובות סגורות.