דיאטה בחג החנוכה

חג החנוכה הנה הוא מתקרב..

חג חנוכה מלא באירועים משמחים, החל בהרמת כוסית בעבודה וכלה בשמונה ערבים של הדלקת נרות, כל יום במקום אחר. בנוסף בכל פינה, כשיצירתיות היא שם המשחק, אנו מוצאים סופגניות בכל הטעמים, הציפויים והצבעים האפשריים, אפילו בסגנון “הבריא” מקמח מלא.
אצל חלק מהאנשים רק המחשבה על החג מכניסה ללחץ….

נכון, סופגנייה מכילה בין 350-700 קלוריות, שמן לא איכותי, סוכר פשוט, קמח ללא סיבים ועוד. כל הסיבות להתרחק ממנה כל עוד נפשנו בנו. הכול נכון אבל יש אבל מאוד גדול רציני בסיפור הזה…
ברגע שהסופגנייה הופכת “אסורה” ו”נוראית” היא הופכת אצל חלקינו לנחשקת ביותר. אם כבר הצלחתם לוותר, תחושת הוויתור גורמת לעיתים להרגשת מסכנות ואומללות שמובילה לפיצוי ואכילת יתר. כאשר העיסוק בדיאטה הוא תמידי, מצב זה עלול להוביל לרגשות של כעס וחוסר הערכה עצמיים… ומשם הדרך קצרה ביותר לנחמה באוכל נוסף וחוזר חלילה.

האם אפשר אחרת?

תמיד. החיים מלאים באפשרויות.

  • תאכלו סופגנייה אחת ממש מגרה, תאכלו לאט ובהנאה, ברוב המקרים תבואו על סיפוקכם.
  • אפשר גם לוותר ממקום של בחירה נכונה ושליטה (“הגוף שלי לא זקוק לזה”), אך אם הויתור מגיע ממקום של מסכנות, הפיצוי לא יאחר לבוא.
  • כאשר מארחים אפשר להציע גם אפשרויות בריאות יותר כגון לביבות וסופגניות אפויות. אפשר ורצוי להוסיף לשולחן האירוח סלט צבעוני או ירקות חתוכים עם מטבלי גבינה.
  • כאשר מתארחים כדאי להביא אתכם סלט או לביבות אפויות.
  • אפשר לשדרג את הלביבות בהוספת ירקות כגון: כרובית, כרישה, קישוא וכל העולה על רוחכם. אלו יעשירו את המנה בסיבים תזונתיים ויפחיתו את כמות הקלוריות למנה.
  • אם בא לכם ואתם יכולים להסתפק בחצי סופגנייה, אופציה זו עדיפה על אכילת סופגנייה קטנה- שטח ספיגת השמן קטן יותר.
  • אם כבר מטגנים, כדאי בשמן עמוק ומומלץ בחום שלא למחזר את השמן.
  • אל תתפתו למילה “קמח מלא”, ייתכן שמדובר במקצת קמח מלא והרבה קמח לבן. השמן הוא אותו שמן.
  • ופעילות גופנית כבר הזכרתי?

כתבה: אורטל שקורי – דיאטנית קלינית
ליצירת קשר אי מייל: [email protected]

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*