תרופת ההרזיה רדוקטיל לא תשווק באוסטרליה

יצרנית תרופת הרדוקטיל מפסיקה את שיווק התרופה באוסטרליה

חברת אבוט יצרנית תרופת הרדוקטיל (תרופה לירידה במשקל) החליטה להפסיק את מכירת התרופה באוסטרליה בעקבות המחקרים שהראו כי רדוקטיל עשויה להגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ בקרב הסובלים מעודף משקל ובעקבות החמרת הקריטריונים של מנהל התרופות האוסטרלי על שימוש בתרופה.
את ההחלטה מסר דובר החברה והורה לחולים "להיוועץ ברופא המטפל שלהם לטיפול תרופתי חלופי".
כמו כן, ביקש דובר החברה מן הרופאים "שלא לרשום מרשמים נוספים של רדוקטיל לחולים".
בצעד זה, אוסטרליה מצטרפת למדינות אירופה שבה השהה מנהל התרופות האירופאי את השימוש בתרופת הרדוקטיל בעקבות התוצאות המקדימות שנתקבלו ממחקר שהקיף כ-10,000 נבדקים והראה כי שימוש בתרופה עשוי להגביר את הסיכון למחלות לב.
מנהל התרופות האוסטרלי (TGA) מוסר כי: התוצאות הסופיות מן המחקר אכן מאששות את הטענה בדבר סיכון מוגבר לאירועים לבבים בקרב משתמשי התרופה הסובלים מהשמנה ומעודף משקל.
התוצאות הללו בדבר הגברת הסיכון למחלות לב, מעמידות את היחס של עלות (הגברת הסיכון למחלות לב) מול תועלת (ירידה במשקל בקרב אלו שמגיבים לתרופה) בסימן שאלה.
דובר חברת אבוט מסר כי חברת אבוט עדיין מאמינה כי בשימוש נכון יש לנטילת התרופה יש השפעה חיובית גם בהשוואת הסיכון מול היתרונות שבנטילת התרופה.
חברת אבוט החליטה להוציא את תרופת הרדוקטיל מן השוק לאחר שיחות עם מנהל התרופות האוסטרלי (TGA).

רדוקטיל תופעות לוואי נוספות

לתרופת הרדוקטיל תופעות לוואי נוספות כגון: הפרעות שינה, יובש בפה, עצירות, קצב לב מהיר, עליה בלחץ דם, כאבי ראש, סחרחורות ועוד.

מקורות

http://news.smh.com.au

הגב ראשון

הכנס תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*