משחקי מחשב ילדים להגברת הפעילות

אימא אני רוצה X BOX!
הילד מציק, הוא רוצה את משחקי המחשב החדשים בשוק. עכשיו הוא יכול לגייס לעזרתו את תוצאות מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי BMJ.

במחקר בדקו החוקרים את ההשפעה שיש לגמילה ממשחקי המחשב הישנים שמאופיינים ברמת פעילות נינוחה הדומה לרמת הפעילות שבצפייה בטלוויזיה או החלפת משחקי המחשב הישנים במשחקי מחשב חדשים כדוגמת פלייסטיישן של סוני או איקסבוקס של מייקרוסופט המאופיינים ברמת פעילות גבוהה יותר.

תוצאות המחקר מראות כי גם הפסקת השימוש במשחקי המחשב הישנים (הלא פעילים) וגם החלפת משחקי המחשב הישנים בחדשים גרמו באופן דומה להגברת הפעילות הגופנית היומית בילדים בגילאי 10 עד 12.

במשחקי המחשב הישנים מרבית הפעילות מבוצעת ע"י שימוש בכף היד ובעכבר ואילו במשחקים חדשים כדוגמת XBOX השחקן, קופץ, רץ וחובט באוויר ומפעיל קבוצות שרירים גדולות בגופו.

החוקרים עקבו אחר רמת הפעילות של הילדים במשך 8 שבועות ונמצא כי רמת הפעילות שלהם בעקבות השינוי עלתה.

הילדים שמנעו מהם לשחק במשחקי המחשב הראו עליה של כמעט 4 דקות ברמת פעילות שהיא בינונית עד מתונה והם הפחיתו כ5 דקות מסה"כ הזמן שבילו בחוסר פעילות.

הילדים שהחליפו את משחקי המחשב הישנים בחדשים הראו עליה של 3 דקות בפעילות הגופנית והפחתה של 6 דקות בזמן שבילו בחוסר פעילות.

לי זה נשמע ממש מעט ואני די הופתעתי מתוצאות המחקר. רק עליה של 3 דקות? זה כל הסיפור…

אבל החוקרים טוענים שעולמו של הילד עמוס כיום במכשור אלקטרוני שרק מפחית את רמת הפעילות שלו והם טוענים שלמרות שלשינויים הקטנים הללו יש השפעה קלינית קטנה, הרי שהגישה להגברת הפעילות בקרב ילדים צריכה להיות כזו שתביא לשיפור בחלקים נוספים מיומו של הנער וממליצים על פיתוח משחקים פעילים בטבלאטים ובטלפונים חכמים.

מן המחקר עולה כי הילדים האוסטרלים מבלים בממוצע 1.5 שעות במשחקי פעילות ו4.5 שעות בפעילויות נינוחות כאשר יותר מחצי מהזמן הזה מוקדש לזמן מסך (טלוויזיה, מחשב).

מקורות מידע

New generation electronic games boosts kids’ physical activity at home

To remove or to replace traditional electronic games? A crossover randomised controlled trial on the impact of removing or replacing home access to electronic games on physical activity and sedentary behaviour in children aged 10–12 years