מתי כדאי להתאמן לפני או אחרי ארוחת הבוקר?

בחור רץ בריצת בוקר בחיק הטבע

פעמים רבות נשאלתי ע”י גולשים “מתי עדיף להתאמן בבוקר, לפני או אחרי ארוחת הבוקר?”

בדרך כלל התשובה שאני נותן היא “עשה מה שנוח לך”.
מחקר חדש וגם קטן בהיקפו מצביע על האופציה של אימון לפני ארוחת הבוקר כאופציה הטובה ביותר.
המחקר מגלה כי אימון לפני ארוחת הבוקר יסייע לכם לשרוף יותר שומן.

תיאור המחקר

במחקר השתתפו 10 נבדקים שבאופן אקראי נבדקו בשלושה מצבים:
ארוחת בוקר ללא כל פעילות.
אימון הליכה למשך 60 דקות ולאחר מכן ארוחת הבוקר.
ארוחת בוקר ולאחר מכן אימון הליכה של 60 דקות.
האימון בוצע בעצימות של 50% מצריכת החמצן המרבית (שזה בערך כ60% מהדופק המרבי, מה שנקרא אימון מתון).

ממצאי המחקר

במחקר נמצא כי אימון לפני הארוחה גרם לנבדקים לשרוף יותר שומן מאשר מצב של ללא אימון (די ברור לא).
אימון לפני ארוחת בוקר גרם לשריפה של 33% יותר שומן מאשר אימון לאחר ארוחת בוקר.
בנוסף, נמצאה גם השפעה חיובית יותר של אימון לפני ארוחת בוקר על פרופיל שומני הדם

האם באמת כדאי להתאמן לפני ארוחת הבוקר?

ראשית, חשוב להבין שהתשובה לכך תלויה במטרות שלכם.
תוצאות המחקר נוגעות רק לאלו שמעוניינים לרדת במשקל או לחטב את גופם. אלו שרוצים לשפר את כושרם הגופני צריכים לבחור באופציה שתאפשר להם למצות מעצמם את המקסימום באימון, זאת אומרת, לאחר ארוחת הבוקר.
יש אנשים שפסיכולוגית לא מסוגלים לזוז בלי להכניס משהו לפה, גם להם אני לא ממליץ להכריח את עצמם לרוץ לפני ארוחת הבוקר.
אם אתם שואלים אותי אני עדיין אמליץ לכם ” לעשות את מה שנוח לכם”.

מקור מידע: Effects of exercise before or after meal ingestion on fat balance and postprandial metabolism in overweight men

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*