מבנה המוח של קשישים פעילים הוא צעיר יותר

מבנה המוח של קשישים פעילים הוא צעיר יותר

מחקר פיילוט חדש אשר פורסם במ גזין המדעי American Journal of Neuroradiology, במהדורת חודש יולי מצביע על כך כי אצל אנשים זקנים פעילים, זרימת הדם בכלי הדם במוח היא טובה יותר ובריאה יותר.
המחקר בדק באמצעות בדיקת תהודה מגנטית (MR) את מספר כלי הדם ואת צורתם במוח אצל 14 נבדקים קשישים, 7 גברים ו7 נשים בגילאי 60-80.

כיצד בוצע המחקר

הנבדקים חולקו ל2 קבוצות
קבוצה אשר היתה פעילה גופנית ונבדקי הקבוצה דיווחו על ביצוע של מינימום 180 דקות של פעילות גופנית בשבוע במהלך 10 השנים האחרונות.
והקבוצה השניה לא היתה בעלת היסטוריה של ביצוע פעילות גופנית וגם כיום ביצעו פחות מ90 דקות של פעילות גופנית בשבוע. (היסטוריית הפעילות הגופנית של הנבדקים הוסתרה מן החוקרים במהלך הבדיקות).
זהו אומנם מחקר פיילוט עם מספר נבדקים קטן אבל ייחודו הוא בכך שזהו המחקר הראשון שמשווה תמונות של מבנה המוח באנשים פעילים גופנית מול מבנה המוח באנשים לא פעילים.

תוצאות המחקר

בנבדקים אשר היו פעילים באופן אירובי נראה היה כי כלי הדם במוח היו בעלי נטייה קטנה יותר לפיתולים מאשר במוחם של נבדקים אשר לא היו פעילים גופנית.
תמונות מבנה המוח בנבדקים הפעילים הראו מצב המייצג "מצב צעיר יותר" של כלי הדם.
עם הזקנה לכלי הדם במוח יש נטייה להתארך ולהתפתל, מצב צעיר יותר יהיה מצב בו כמות הפיתולים בכלי הדם במוח היא קטנה יותר.

מחקר פיילוט זה מהווה למעשה בסיס למחקרים נוספים שינסו להוכיח האם עיסוק בפעילות אירובית אכן גורם לשינוי אנטומי של כלי הדם במוח ומטיבים עם מצבו הגופני של הקשיש או שפשוט קשישים בעלי "מוח צעיר יותר" נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית.

מקור המאמר: ScienceDaily 30 June 2009.

הגב ראשון

הכנס תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*