כושר קרבי

הכן את גופך לצה”ל – מדריך כושר קרבי

מדריך זה מיועד לבחורים (וגם בחורות) המעוניינים לשפר את כושרם הגופני ולהכין את גופם לאתגרים הפיזיים שיעמדו בפניהם בזמן השירות הצבאי ביחידה קרבית.
השרות ביחידה קרבית בצה”ל או ביחידה מובחרת ידרוש מכם לעמוד במאמצים מנטליים וגופניים קשים ביותר.
במדריך זה, אני אכוון אתכם כיצד לשפר את כושרכם הגופני בדרך הטובה ביותר לעמוד בפני המטלות הגופניות הקשות שמצפות לכם בשירות הצבאי.

ומה עם הצד המנטאלי?

מדריך כושר קרבי לא יעסוק בהכנה לקשיים המנטליים שידרשו מכם!
לשם כך אתם יכולים להיעזר בקבוצות הכנה שונות לצה”ל.

למה לא לעסוק בשיפור היכולת המנטאלית?

הכנה להתמודדות מנטאלית עם הקשיים הנדרשים מחייל ביחידה מובחרת בצה”ל דורשת סימולציה של מצבים פיזיים קשים כגון: סחיבות אלונקה, נשיאת משא כבד על הגב תוך כדי ריצה ו/או הליכה, ביצוע מאמצים גופניים בנעליים צבאיות, ביצוע מאמצים גופניים קשים למשך שעות רבות ועוד כהנה וכהנה מאמצים פיזיים קשים.
ביצוע מאמצים גופניים בתנאים קשים ולמשכי זמן ארוכים, מסכנים את בריאות המתאמן!
הכרתי לא מעט בחורים שכבר בשלבים הראשונים של טירונות בצנחנים “חטפו” שברי הליכה, פריצות דיסק וכדומה.
המכנה המשותף לכולם היה מוטיבציה גבוהה שגרמה להם להתכונן לצבא באופן של ריצות ארוכות, ריצות עם משא כבד על הגב ועוד.

המטרה שלי!

המטרה שלי במדריך היא ללמד אתכם כיצד להכין את עצמכם לקשיים הגופניים באופן שגופכם יהיה עמיד יותר וחזק יותר לשאת בעומס!
גוף בריא וחזק יותר – יכול לספוג יותר קשיים מבלי לכרוע תחת הנטל ולהיפצע!

מתי כדאי להתכונן לצבא?

על מנת לבנות סרגל מאמצים ראוי שיחזק את מערכת השלד שלכם ולא יחליש אותה, רצוי להתחיל להתאמן כשנה לפני תאריך הגיוס.

כיצד להתכונן לצבא?

בחורים רבים בוחרים בריצה למרחקים ארוכים כפעילות האולטימטיבית להכנה למאמצים שידרשו מהם בזמן השירות הצבאי או בזמן הגיבושים ליחידות מובחרות.
אולם לדעתי זו טעות!
אחד העקרונות החשובים ביותר בבניית תכנית אימון הוא עקרון הספציפיות.

עקרון הספציפיות והכנה לצה”ל

עקרון הספציפיות אומר: עומס ספציפי על הגוף יוביל להסתגלות ספציפית של הגוף.
זאת אומרת שאם אתם רוצים לשפר את יכולתכם לרכב על אופניים אתם צריכים לבצע אימוני רכיבה על אופניים ולא אימוני ריצה.
לכן על מנת להכין את גופכם בצורה הטובה ביותר לשירות הצבאי או לגיבושים, יש צורך לנתח את אופי המאמצים הגופניים שידרשו מכם.

כיצד להתכונן לצבא?

חשוב להבין שהגורם החשוב ביותר להצלחה בגיבושים ליחידות המובחרות השונות הוא הגורם המנטלי.
הרצון להצליח ורמת הדבקות במטרה הם אלו שיקבעו אם אתם תעברו את הגיבוש או שלא.
שיפור הכושר הגופני יכול לסייע לכם בהשגת המטרה, אבל אימון מנטאלי מתאים כפי שמבוצע ביחידות הכנה לצה”ל הוא בעל חשיבות רבה. למעשה אימון הכנה מטאלי כזה יכול להכריע את הכף בין הצלחה לכישלון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*