דיאטה של צום בימים עוקבים טובה לירידה במשקל ולבריאות הלב

מחקר חדש מראה כי דיאטה של צום בימים עוקבים, מסייעת לרדת במשקל ומשפרת את בריאות הלב.

מהלך המחקר

במחקר השתתפו 16 נבדקים (4 גברים ו12 נשים) שמנים.
המחקר ארך 10 שבועות ונבנה מ3 שלבים.
שלב 1: שבועיים של תזונה מתפריט תזונה רגיל ללא דיאטה.
שלב 2: 4 שבועות שבהם ביצעו הנבדקים דיאטה של צום בכל יום עוקב.
ביום אחד אכלו כרגיל וביום העוקב אכלו רק כ25% מכמות הקלוריות שהם צריכים. בשלב זה בחירת המזונות נעשתה ע”י התזונאים.
שלב 3: 4 שבועות נוספים בהם ביצעו הנבדקים את דיאטת הצום בכל יום עוקב, אך בשלב זה בחירת המזונות נעשתה ע”י לפי רצונם החופשי של המשתתפים.
המטרה בשלב זה הייתה לבדוק האם דיאטה זו היא ברת ביצוע עבור האדם הרגיל שלא מסתייע באיש מקצוע לקביעת התפריט.

גילויי המחקר

הנבדקים הצליחו להתמיד בדיאטה: 86% הצלחה בשלב 2 ו89% הצלחה בשלב 3.
הירידה הממוצעת במשקל בשלב 2 הייתה 570 גרם עד 770 גרם בשבוע , ובשלב 3 כ580 גרם עד 780 גרם בשבוע.
הנבדקים הפחיתו ממשקלם כ4.6 ק”ג עד 6.8 ק”ג בממוצע במהלך 8 שבועות של דיאטה.
הנבדקים הראו ירידה ממוצעת באחוז השומן, של כ3% שומן.
רמות הכולסטרול הכללי וה-LDL ירדו (רמת ה-HDL נשארה ללא שינוי).
נראתה ירידה ברמת הטריגליצרידים בדם .
לחץ הדם ירד בכ8 מ”מ כספית.

לדברי החוקרים זמן ההסתגלות לדיאטה הוא כשבועיים. לאחר שבועיים של הדיאטה לא חשו הנבדקים רעב בימי הצום.
דרושים מחקרים נוספים בכדי לבדוק האם ניתן להמשיך לבצע את הדיאטה למשך זמן ארוך יותר מ8 שבועות ומה יקרה במידה והם יפסיקו עם הדיאטה, האם הם יצליחו לשמור על הירידה במשקל.
מקור המאמר: www.ajcn.org

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*