חיטוב הגוף

בחור חטובה בחדר הכושר

כתב: יונתן זוהר, מאמן כושר אישי.

כמאמן כושר אני מקבל הרבה פניות מאנשים שרוצים לרזות ולא פעם במהלך השיחה המילה חיטוב מוזכרת. כיום המון אנשים רוצים להתחטב, אך רבים לא כל כך מבינים מה פירוש המושג, אני מקווה שלאחר שתקראו את הכתבה יהיה לכם קצת סדר בראש לגביי חיטוב.

חיטוב גופינו – לא ניתן בעצם לחטב שריר לצורה מוגדרת מפני שזה תלוי מאוד בגנטיקה של אותו אדם. מושג זה מבטא למעשה את ההפרדה הוויזואלית בין שרירים לצד רמת אחוזי שומן נמוכה.

אז מה הסוד? איך מרזים ומחטבים את גופנו?

קודם כל חשוב לדעת על חיטוב והרזייה, זהו הינו תהליך ארוך אשר דורש מחויבות והתמדה מצד המתאמן, גם באימונים ובעיקר בתזונה.(בערך 70% תלוי בתזונה.)

נתחיל בהפחתה במשקל, אופן הירידה במשקל גם כן חשובה מאוד. אם נפחית מספר קילו גרמים בשבוע אנו נאבד יחד עם השומן גם הרבה מסת שריר. ברוב המקרים לאחר שמבצעים דיאטה מהסוג הזה מורדים במסת השריר, מתרחשת האטה בקצב חילוף החומרים, ולאחר פרק זמן קצר, עולים שוב במשקל.

לכן מומלץ לנקוט בדיאטה ארוכת טווח בעלת מאזן קלורי שלילי לא גבוה מידיי, כזו שלא תגרום לשינויים דרסטיים בגופינו.

מה בנוגע לספורט? לעשות? אם כן, מה?

ספורט מומלץ מאוד וכאשר אנו רוצים לשרוף קלוריות הפעילות אותה נרצה לעשות היא כמובן זו ששורפת הכי הרבה קלוריות, והפעילות הזו נקראת פעילות אירובית, הנה כמה דוגמאות: הליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים.

למשך כמה זמן לבצע את הפעילות? ובאיזו עצימות?

כדי לסבר את האוזן הנה כמה נתונים (ממוצעים כמובן): 60 דקות אימון אירובי בדופק 60%-65% ישרוף לנו 250-300 קלוריות שמתוכן כ-50% נוצלו משומן. לעומת זאת 60 דקות אימון אירובי בדופק 80%-85% ישרוף לנו 500-550 קלוריות אשר 25% מתוכן נוצלו משומן.

חשוב לציין בקטע זה שלא כל אחד יכול להתאמן כ-60 דקות וכמובן שלא כל אחד יכול להתאמן בדפקים של 80%-85% וגם לא בדפקים של 60%-65%, מכיוון שכל אדם הוא שונה, רקע ספורטיבי שונה, גיל שונה, עבר רפואי שונה, מצב גופני וכושר נוכחי שונה, לכן מומלץ קודם להתחשב בכל הנתונים הללו ומשם לבנות תוכנית אימונים מסודרת הפועלת לפי עקרונות האימון.

מה בנוגע לאימוני כוח בזמן החיטוב?

בתהליך חיטוב הגוף חשוב מאוד לבצע גם תרגילי כוח כדי לשמר לפחות את מסת השריר בגופינו מפני שבתהליך של דיאטה וחיטוב אנו עלולים לאבד ממסת השריר ובשביל להיות ולהרגיש חזקים יותר, בנוסף לשפר את תהליך חילוף החומרים בגופינו ולשרוף יותר קלוריות במהלך היום. (בנות לא לדאוג, לא התכוונתי לנפח שרירים ולעשות כתפיים רחבות)

לסיכום:

בכדי לחטב את גופינו ולהגיע לתוצאות הרצויות אנו צריכים לדעת שאנו נכנסים לתהליך ארוך שדורש מאתנו התמדה וכוח רצון. לזכור ש70% מהתהליך תלוי בתזונה שלנו, אך יחד עם זאת לא להזניח את האימונים האירוביים ואימוני הכוח.

באימונים מסוג זה, בניית תכנית האימונים צריכה להיות מאוד מקצועית ומתאימה אישית לכל מתאמן (*שתי פסקאות למעלה) מפני שאנו רוצים להגיע לניצול מקסימלי של כל אימון ואימון ובכך בעצם להשיג את התוצאות יותר מהר ויותר נכון, וכמובן כדי שחלילה לא תגרם לכם פציעה.

שיהיה לכם בהצלחה בתהליך, ואשמח להיות שותף לו.

יונתן זוהר, מאמן כושר אישי למטרות הרזיה, חיטוב ומטרות נוספות.

לפניות בטלפון: 0544454759, אתר אינטרנט: www.yz-training.co.il

מקורות:

ספר עוצמות חדשות, נכתב ע"י ד"ר איתי זיו.

1 תגובה

התגובות סגורות.