פיתוח גוף & משקולות חופשיות

תרגילים עם משקולות חופשיות או במכונות?

ל2 סוגי האימון (משקולות חופשיות ותרגילים במכונה) יש יתרונות וחסרונות. חשוב שתדע מהם היתרונות והחסרונות בכדי לבנות את תוכנית האימונים שלך בדרך הנכונה שתבטיח לך בניית שרירים אופטימלית ובטוחה.

תוכנית אימון טובה לפיתוח גוף תכלול את שני סוגי האימונים, אולם כדאי שתרגילים עם משקל חופשי יהוו את הבסיס של תוכנית האימונים.

היתרונות שבאימון עם משקל חופשי

באימון עם משקולות חופשיות המתאמן מפעיל הרבה יותר שרירים על מנת לייצב ולשלוט במשקל החופשי.

אימון במשקולות חופשיות מחזק יותר את הגוף ומכין אותו לפעולות שעשויות להדרש ממנו בחיי היום יום. לדוגמה: תרגיל כמו דד ליפט יסייע יותר להכין את הגוף להרמת משא כבד מן הקרקע מאשר תרגילים אחרים במכונות.

אימון במשקולות חופשיות מאפשר תנועה טבעית יותר, המתאמן קובע את כיוון התנועה ויש יותר אפשרויות משחק במפרקים.

היתרונות שבתרגילים על מכונות

במכונה הגוף נתמך ע"י המכונה ולכן הסיכון לפציעות ולתנועה לא נכונה, הוא קטן יותר.

מכונות מאפשרות למתאמנים מתחילים להתאמן עם משקל כבד יחסית ובמקביל ללמוד את הטכניקה הנכונה בתרגילי משקולות חופשיים עם משקל קל יותר.

במכונות ניתן להשיג בידוד טוב יותר של שרירים שלהם אתה רוצה לתת דגש מיוחד.

במכונות ניתן לבצע תרגילים שלא ניתן לבצע עם משקל חופשי, לדוגמא מתאמן שלא מסוגל לבצע אפילו חזרה אחת במתח, יכול לשפר את יכולתו לבצע מתח, ע"י שימוש במכשיר הנקרא גרביטון. מכונה זו מאפשרת להקטין את ההתנגדות (משקל הגוף של המתאמן) הפועלת על המתאמן בתרגיל ומאפשרות למתאמן לבצע מספר חזרות.

לסיכום

אם אתה מתאמן מתחיל, תתחיל להתאמן עם מכונות ותוך כדי תשלב את האימון במשקל חופשי.
ברגע שתלמד את הטכניקה הנכונה ותבצע את התרגילים בצורה נכונה, קבע את תרגילי המשקל החופשי כבסיס תוכנית האימון שלך ואת תרגילי המכונה בצע כתרגילים משלימים.