מחקרים בעד דיאטת חלבונים

 השוואה בין דיאטה דלת פחמימות ודיאטת דלת שומן – 14/12/2010

מחקר חדש המשווה בין דיאטה דלת פחמימות לדיאטה דלת שומן ומראה כי לדיאטה דלת פחמימות יש השפעה חיובית יותר על פרופיל שומני הדם.
המחקר כלל 307 משתתפים אשר נבדקו לאורך שנתיים.
מחקר זה להבדיל ממחקרים קודמים (בהם איבוד המשקל לא היה משמעותי) לווה בתוכנית מקיפה לשינוי אורח החיים. ובדיקת מדדים שונים לאורך שתי שנות המחקר.
לאחר שנתיים של מחקר השוואתי זה נמצא כי אין ממש הבדל בירידה במשקל בין שתי הדיאטות, אך בדיאטה דלת פחמימות נצפה שינוי חיובי באחד מגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם (עליה ברמת ה HDL ). לכתבה מלאה לחצו -> דיאטת פחמימות זו דיאטה בריאה?

דיאטה מתאימה יותר לפי הפרופיל הגנטי – 04/03/2010

בכנס השנתי של איגוד הלב האמריקני הוצג מחקר המראה כי דיאטה המותאמת לפי פרופיל גנטי, היא דיאטה בעל סיכוי הצלחה רבים יותר. מחקר זה אולי נותן מענה שונה ממה שניתן עד כה במחקרים אחרים שבאו לבדוק איזו דיאטה יעילה יותר, דיאטה דלת שומן או דיאטה דלת חלבונים.
המחקר בדק והשווה בין 4 דיאטות פופולאריות: דיאטת אטקינס (דיאטה דלת פחמימות), דיאטת הזון (דיאטה דלת פחמימות במידה מתונה יותר מדיאטת אטקינס), דיאטת אורניש (דיאטה דלת שומן), והדיאטה הקונבנציונלית כפי שמיוצגת באמצעות פירמידת המזון האמריקנית (דיאטה דלת שומן במידה מתונה יותר מדיאטת אורניש).
ממצאי המחקר מראים כי נשים אשר ביצעו דיאטה שהותאמה להן גנטית, ירדו פי 2 (ירידה של 5.3% ממשקל הגוף ההתחלתי לעומת ירידה של 2.3%) מאשר נשים שביצעו דיאטה שלא מתאימה להן גנטית.
כאשר השוו בין סוגי דיאטות השונות במידה רבה האחת מן השנייה כדוגמת דיאטת אטקינס ודיאטת אורניש, ההבדל היה הרבה יותר גדול, פי 5 (ירידה במשקל של 6.8% לעומת 1.4%).
לכתבה מלאה לחצו -> דיאטה בהתאמה גנטית

דיאטה דלת פחמימות בריאה יותר מדיאטה דלת שומן + טיפול תרופתי – 27/01/2010

קסניקל היא תרופת הרזיה הנמצאת בשימוש בטיפול הקונבנציונלי לירידה במשקל. קסניקל מונעת את ספיחת השומנים שמגיעים מן המזון.
מחקר חדש השווה בין 2 דיאטות: דיאטה דלת פחמימות ודיאטה דלת שומן בשילוב עם קסניקל.
במחקר חדש נבדקו 2 דיאטות (דיאטה דלת פחמימות מול דיאטה דלת שומן + טיפול תרופתי) ונמצא כי 2 הדיאטות הראו השפעה חיובית זהה על פרמטרים כגון: ירידה במשקל, פרופיל שומני הדם ופרמטרים גליקמיים.
אך ההפתעה במחקר היא שדיאטה דלת פחמימות הראתה השפעה טובה יותר מן הדיאטה עם הטיפול התרופתי בקסניקל בהורדת לחץ דם
לכתבה מלאה לחצו -> פחות פחמימות במקום קסניקל
למידע אודות מחקרים נגד דיאטת חלבונים.