חלב מועשר באומגה 3

בקבוק חלב וכוס עם קש

חוקרים בוירג’יניה טק (Virginia Tech) מצאו דרך להעשיר חלב באומגה 3 משמן דגים במינון יעיל ומבלי לפגוע בטעם החלב או באורך חיי המדף של החלב.
זו בשורה טובה לכל שוחרי הבריאות שרוצים לתסף באומגה 3, אך אינם יכולים לסבול את טעם הדגים האופייני של שמן הדגים.

תיסוף באומגה 3 הינו בעל השפעה חיובית במצבים שונים

בשנים האחרונות תוספי האומגה 3 רק הולכים ונעשים יותר פופולאריים.
מחקרים רבים מראים כי לתיסוף באומגה 3 יש יתרונות רבים.
תיסוף באומגה 3 עשוי הינו בעל השפעות חיוביות במקרים של מחלות לב, רמות גבוהות של טריגליצרידים, לחץ דם גבוה, דלקת מפרקים שיגרונית ומצבים קליניים נוספים.

אומגה 3 ממקור דגי מול אומגה 3 ממקור צמחי

בתזונת האדם ניתן לקבל את חומצות השומן אומגה 3 ממקורות כמו שמן דגים ושמנים צמחיים אחרים כדוגמת: מרווה מרושתת, שמן פשתן ועוד.
חומצות השומן DHA  ו-EPA הן חומצות שומן אומגה 3 ממקור דגי ואילו המקורות הצמחיים מכילים את חומצת השומן ALA.
במרבית המחקרים שבדקו ומצאו השפעה חיובית של תיסוף באומגה 3, ההשפעה החיובית הייתה אודות לחומצות השומן DHA ו-EPA אשר מצויות אך ורק בשמן דגים ולא במקורות צמחיים.
למרות שמשווקים רבים מייחסים לחומצת השומן אומגה 3 ממקור צמחי (ALA) השפעה דומה לזו של אומגה 3 ממקור דגי, הרי שעדיין אין להשערה זו ביסוס מספק במחקרים שבוצעו.
לכן, תיסוף באומגה 3 ממקור דגי הינו המועיל והיעיל ביותר לשיפור הבריאות.

בדיקת טעם לחלב מועשר באומגה 3

החוקרים ביצעו בדיקת טעם שבמהלכה טעמו נבדקים מחלב מועשר באומגה 3 לצד חלב 2% רגיל. תוצאות הבדיקה הראו כי לא היה כל שוני בארומה של שני המוצרים. בנוסף, חששו החוקרים כי העשרת החלב באומגה 3 יגרום לחמצון שיקצר את אורך חיי המדף של החלב, אך גם חשש זה הופרך ונמצא כי העשרת החלב באומגה 3 לא פגמה באורך חיי המדף של החלב.

כמה אומגה 3 אפשר להכניס בחלב מבלי לפגוע בטעם?

בכוס חלב מועשר באומגה 3 ללא טעם לוואי, יש 432 מיליגרם של חומצות שומן אומגה 3.
רק בכדי לסבר את האוזן, משרד החקלאות האמריקני ממליץ על צריכת 250 מיליגרם ביום לאדם בריא ואילו במחקרים שונים נמצא כי רצוי לצרוך כ-500 מיליגרם אומגה 3.

מקורות המידע:

http://www.vtnews.vt.edu/articles/2012/11/113012-research-fishoil.html

http://www.mayoclinic.com/health/fish-oil/NS_patient-fishoil/DSECTION=evidence

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*