אומנויות לחימה

אומנויות לחימה

אומנויות לחימה לשיפור הכושר הגופני

אומנויות לחימה מורכבת מאוסף של תנועות ותרגילים גופניים ורוחניים המיועדים לשפר את יכולת המתאמן בהגנה או תקיפה של יריב פוטנציאלי. באומנויות לחימה שונות עושים שימוש באמצעי התגוננות שונים, החל משימוש בידיים ו/או רגליים וכמו כן באומנויות לחימה שונות נעשה גם שימוש בנשק קר כגון: מקלות, סכינים, חרבות וכדומה.חלק מאומנויות הלחימה בעיקר אלו ששורשיהן במזרח הרחוק, קשורות גם לאמונת המתאמן כגון: הינדואיזם, בודהיזם, דאוהיזם ועוד. לכן ניתן לראות כי בחלק מאומנויות הלחימה הרבות מלמדים לשמירה על קוד מוסר, התנהגות ודרך ארץ. לא בכל אומנויות הלחימה הדגש הוא על יעילות האומנות כאמצעי להגנה והתקפה, ישנן אומנויות לחימה שבהן יש דגש רב על החן שבתנועת המתאמן. כמו כן, חלק גדול של אומנויות הלחימה הם למעשה ענפי ספורט תחרותי.

אומנויות לחימה על קצה המזלג

קיימות אומנויות לחימה רבות החל מאומנויות לחימה מהמזרח הרחוק כגון: קראטה, קונג פו (שם כללי למגוון רחב של אומנויות לחימה סיניות), ג'ודו, סומו, אסקרימה (אומנות לחימה פיליפינית) דרך אומנויות לחימה אירופיות כגון: סמבו (מרוסיה), אגרוף, סייף, סוואט (אגרוף צרפתי) ועד ליבשת דרום אמריקה עם הקפוארה הידועה. קיים מגוון מאוד רחב של אומנויות לחימה שלא ניתן להזכיר את כולן בכתבה זו. באומנויות הלחימה ניתן לראות זהות וגם שוני, בדרך כלל מה שיאפיין ויבדיל אומנות לחימה מסוימת מהשנייה הוא אופי השימוש באיברים ו/או הכלים השונים לדוגמה אומנויות לחימה כגון: אגרוף מערבי ווינג צ'ונג (Wing Chun ) עושים שימוש עיקרי באמצעות חבטות באגרופים.
בטקוואנדו, סוואט ( Savate) וקיקבוקס בולט השימוש בבעיטות. במואי טאי (איגרוף תאילנדי) עושים שימוש בחבטות מרפק וברכיים. בקרטה ובקונג פו שאולין ניתן לראות חבטות באמצעות יד פתוחה. ואומנויות לחימה נוספות כגון: ג'ודו, האבקות, אייקידו ועוד עושות שימוש בהטלות, ריתוקים ובריחים. יש גם לא מעט אומנויות לחימה שעושות שימוש בנשקים מסורתיים כגון: סכינים (אסקרימה), חרבות (אייקדו), מקלות (קנדו) ונשקים רבים נוספים. חשוב להבין כי מרבית אומנויות הלחימה לא כוללות רק מרכיב אחד של צורות התקפה, אלא עושות שימוש במגוון רחב של צורות התקפה ו/או הגנה.

אומנות לחימה כאימון כושר

בהגדרת המונח כושר יש מספר מרכיבים שאני אפשט ואציין מספר מרכיבים חשובים כגון: גמישות, כוח, וסיבולת לב ריאה (קיימים מרכיבים נוספים). למרכיבים אלו חשיבות רבה משום שאימון ושיפור המרכיבים שציינתי יכול לסייע לנו בשיפור הבריאות, הרגשת הwell been ובשיפור המראה החיצוני. מאחר וקיים מגוון רחב של אומנויות לחימה, אז בחלק מאומנויות הלחימה מרכיב מסוים יהיה דומיננטי יותר ובחלק אחר יהיה מרכיב דומיננטי אחר. לדוגמא אומנויות לחימה כגון: קרטה, טקוואנדו ואגרוף יהיו ידרשו מן המתאמן מאמץ יותר אירובי. לב ריאה (למרות שבאימוני אגרוף עובדים חזק על שיפור עוצמת המכה באמצעות שיפור הכוח). באומנויות לחימה כגון: ג'ודו, האבקות וסומו קיים גם מאמץ אירובי אך ניתן לומר שמצבים רבים במהלך אימון באומנויות אלו דורשים מאמצים של כוח שריר. ואומנויות לחימה שונות מי יותר ומי פחות שמים דגש רב על גמישות השרירים והמפרקים.

2 תגובות

    • איגרוף זה סתם ניכנס לתת קטגוריות של האומניות לחימה זה הרבה פחות מאומנות. זה כמעט ללא מחשבה והמון המון כח. (כח מול כח)

התגובות סגורות.