פיתוח גוף – טיפים לבניית שרירים

גבר מציג את שרירי הגב שלו

פיתוח גוף טיפים לבניית שרירים

כתבה זו מיועדת לאנשים שמעוניינים בגוף שרירי וחטוב. הכתבה לא מיועדת לכאלה שמעוניינים לעסוק בפיתוח גוף מקצועני.

פיתוח גוף מקצועני הוא ספורט לא בריא!
פיתוח גוף מקצועני מעודד שימוש בעזרים מלאכותיים כגון: הורמוני גדילה, סטרואידים, שורפי שומנים למינהם ועוד כהנה וכהנה עזרים מלאכותיים שונים.
המשותף לכל התוספים הללו הוא: שהם מתערבים בתהליכים פיזיולוגים בגוף האדם על מנת לייצר את ההשפעה הרצויה.
להתערבות זו יש גם מחיר בתופעות לוואי שונות וגרימת נזק בריאותי.
בפיתוח גוף מקצועני משטר התזונה הוא קפדני ונוקשה, משטר התזונה בנוי מתקופות חיטוב ותקופות עלייה במסה.
משטר תזונה כזה גורם להפרעות אכילה בקרב מפתחי הגוף ותופעות של הקאות רצוניות הם מחזה שכיח בעולם פיתוח הגוף.
אני מאמין בחיים בריאים ומאוזנים ואני מאמין שגוף שרירי הוא גוף בריא יותר אם בונים אותו בדרך הבריאה והנכונה.
המטרה שלי ברשימת טיפים זו היא להעביר לך הגולש את העקרונות הבסיסיים של פיתוח גוף ולתת לך את הידע והכלים הבריאים לבנות גוף בריא, שרירי וחטוב.

מה נדרש בכדי להצליח בפיתוח גוף

על מנת להצליח בפיתוח הגוף יש צורך במחוייבות ארוכת טווח, עבודה קשה ומסירות.
בניה של גוף שרירי וחטוב לא מתרחשת בשבוע חודש או חודשיים, מדובר על חודשים ושנים של אימונים קשים, תזונה נכונה ומנוחה.
בגדול שלושת המרכיבים שיקבעו את מידת הצלחה שלך בפיתוח גוף הם:

1) אימון נכון

2) תזונה נכונה

3) מנוחה מספקת

אם טמונה בך המשמעת העצמית הנדרשת בכדי לקיים את שלושת העקרונות הללו באופן מלא, אתה תצליח למצות את הפוטנציאל הגנטי שלך ותשנה את גופך לגוף שרירי וחטוב.

 כתבות וטיפים נוספים בפיתוח גוף

למד להכיר את גופך – אנשים שונים עשויים להגיב באופן שונה לתפריט תזונה זהה או לשיטת אימון דומה. הדרך להסיק את המסקנות הנכונות היא ללמוד להכיר את גופך. לכתבה לחץ כאן > למד להכיר את גופך.

מעקב ובקרה למדידת הצלחה – אם אתה רוצה למצות את המיטב שבך, אתה צריך לעשות זאת כפי שאתלטים מקצועיים עושים זאת, הם מבצעים מעקב ובקרה. לכתבה המלאה לחץ > מעקב ובקרה למדידת הצלחה.

כתבות בנושאי אימון

רוצה להתאמן כמו אלי האנה? – יש כאלה שהיו שמחים להניח את ידיהם על תכנית האימונים של אלי האנה מתוך מחשבה שאם יתאמנו לפי תכנית דומה, הם גם יפתחו גוף דומה. לכתבה המלאה לחץ כאן > התוכנית של אלי האנה.

טכניקה נכונה היא המפתח להצלחה – כתבה שתסייע לכם להבין שלא תמיד יותר, זה יותר טוב. לאיכות ביצוע התרגיל יש חשיבות רבה. לכתבה המלאה לחץ כאן > טכניקה נכונה היא המפתח להצלחה.

אימון על כל הגוף או אימון מפוצל? מתאמנים רבים בוחרים לבצע תכנית אימונים מפוצלת שבה בכל יום עובדים על קבוצות שרירים אחרות, מתוך מחשבה שכך הם יוכלו להשיג תוצאות טובות יותר. האם אכן זו הדרך? לכתבה לחץ כאן > אימון על כל הגוף או אימון מפוצל?.

יותר שרירים, יותר משקל – מתאמנים מתחילים חושבים שכמה שתכנית אימונים שלהם, תכיל מגוון גדול יותר של תרגילים וכמות רבה יותר של סטים, כך הם יפתחו מסת שריר גדולה יותר. זו טעות! לכתבה המלאה לחץ כאן > משקל כבד יותר = יותר שרירים.

השריר נבנה במנוחה – יש כאלה שחושבים שככל שהם יתאמנו יותר, כך הם יתחזקו יותר ויבנו מסת שריר גדולה יותר. הם שוכחים דבר אחד מאוד חשוב, מנוחה! לכתבה לחץ כאן > השריר נבנה במנוחה.

כמה זמן צריך להמשך אימון כוח למטרת פיתוח גוף? – אני מכיר מתאמנים שמבלים בחדר הכושר שעתיים בכל אימון, יש שמסתפקים בשעה ואני אפילו פעמים רבות מתאמן רק 15 דקות. לכתבה המלאה לחץ כמה זמן צריך להמשך אימון כוח למטרת פיתוח גוף?

יותר שרירים בתרגילים מורכבים – כתבה על החשיבות הרבה שבביצוע תרגילי כוח מורכבים. לכתבה לחץ כאן > יותר שרירים בתרגילים מורכבים.

פיתוח גוף & משקולות חופשיות – חדרי הכושר בימנו, מאובזרים בשלל של מכונות חדישות ונוצצת, מכונות אלו בדרך כלל מאפשרות לבודד את שרירי הגוף שאותם אנו מעוניינים לאמן. אך האם זו אכן הדרך הטובה ביותר לבנות גוף שרירי וחזק? לכתבה המלאה לחץ > פיתוח גוף & משקולות חופשיות.

למה חשוב לבצע תרגילי רגליים? מתאמנים רבים עושים את הטעות הנפוצה הזו ובוחרים להתאמן על שרירי המראה (שרירים שרואים כאשר עומדים מול המראה), ומזניחים את אימוני הרגליים. לכתבה לחץ כאן > למה חשוב לבצע תרגילי רגליים?

כתבות בנושאי תזונה

חלבונים ואבקות חלבון – מידע על צריכת חלבונים ועל תיסוף באמצעות אבקות חלבון, כמה חלבון צריך לצרוך, ההבדל בין גיינר לאבקת חלבון וכיצד לבחור אבקת חלבון. לכתבה לחץ כאן > חלבונים ואבקות חלבון.

פחמימות ופיתוח גוף – כולם יודעים שבשביל שרירים צריך לאכול חלבונים, אבל מה עם פחמימות? לכתבה לחץ כאן > פחמימות ופיתוח גוף.

עליה במשקל לשחיפים ורזים – עבור מרבית האנשים, ירידה במשקל זה לא דבר קל, אבל יש לא מעט אנשים רזים שהיו מאוד שמחים להעלות 10 ק”ג נוספים. לכתבה המלאה לחץ > עליה במשקל לשחיפים ורזים.

מקור התמונה: U.S. Air Force photo by Staff Sgt. J.D. Strong II

4 Comments

    • אתה צודק באמת לא רואים את המשך הכתבה. בגלל שלאחרונה העברתי את האתר למערכת חדשה, לא שמתי לב שהכתבה כעת מנותקת מיתר הכתבות.
      אני אוסיף קישורים בתחתית הכתבה ליתר הכתבות.
      תודה

להגיב על אלון לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*