גמילה מעישון באמצעות פעילות גופנית

הפסקת עישון

אתה מנסה להיגמל מעישון וכבר יומיים שלא עישנת. אתה חייב סיגריה ואתה שואל את עצמך איך מתגברים על הצורך בסיגריה?
מחקר חדש מגלה מראה כי אימון גופני יכול לסייע לך להתגבר על הצורך בסיגריה.

במטה אנליזה המכילה מידע מ-19 מחקרים קליניים נמצא כי פעילות גופנית עשויה להפחית את התחושה בצורך לעישון סיגריה.
המחקר מראה כי אימון גופני מפחית את תופעות הלוואי הקיימות בתהליך הגמילה מעישון. השפעת האימון הגופני עשויה להמשך עד ל-50 דקות לאחר האימון.
חלק מהמחקרים מראים כי האימון מפחית את עוצמת תחושת הצורך בעישון סיגריה.
חלק מהמחקרים שנבדקו הראו כי האימון האריך את משך הזמן שבין סיגריה לסיגריה.

ההשפעה החיובית של אימון נמצאה בסוגי אימון שונים ועצימות שונה כגון: אימונים בדופק של 60%-85% מרזרבת הדופק (heart rate reserve) אשר נמשכו לזמן של 30-40 דקות ועד לאימונים בטווח של 24% מרזרבת הדופק (קרא עוד על רזרבת הדופק) למשך 15 דקות. השפעה דומה הייתה גם לאימונים איזומטריים שנמשכו 5 דקות (בקרוב אני מתכוון לפרסם מדריך לאימונים בבית באמצעות אימונים איזומטריים).

חייב סיגריה?

רד ל-20 שכיבות סמיכה!!!

מקור המידע: ראה קישור

2 Comments

  1. אשמח לקבל את הלינק לאמאר שאתה מזכיר על מטאנליזה שסוקרת את הקשר בין פעילות גופנית וגמילה מעישון.
    תודה רבה.
    עדי

להגיב על יורם בן אבו לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*