אימון איזוקינטי

אימון איזוקינטי (Isokinetic exercise)

מקור השם מיוונית: איזו = שווה, קינסיז = תנועה.
זו צורת אימון שהתרגילים בה מאופיינים בכך שלא משנה כמה כוח ייצר השריר, התנועה תהיה תנועה במהירות אחידה.
באימון איזוקינטי נעשה שימוש במכשירים מיוחדים המספקים התנגדות משתנה במהלך התנועה כך שהתנועה במהלך התרגיל תהיה אחידה.
תרגילים איזוקינטים משמשים לשיפור כוח וסיבולת השריר במיוחד במצבים שלאחר פציעות.

יתרונות האימון האיזוקינטי

יכולת התאמה טובה יותר של התנגדות על השריר בזמן עייפות וכאב.
יכולת לספק התנגדות מרבית לאורך כל טווח התנועה של השריר.
בטוח לשימוש, משום שהמתאמן לעולם לא יבצע תרגיל עם התנגדות גבוהה מידי, מכשיר איזוקינטי מתאים את ההתנגדות לכוח שמפעיל המתאמן.

4 Comments

    • לא ברור למה אתה מתכוון כאשר אתה אומר ביצועים מוטוריים?
      שיפור ביצועיים מוטוריים יכול להיות שיפור זמן בריצת 100 מטר או מרתון. זה יכול להיות הרמת משקולות או ענף אחר.

להגיב על עדי לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*