דיאטה ותזונה נכונה

כושר  »  בריאות  »  חדשות דיאטה & תזונה נכונה


מיצוי קינמון לטיפול במחלת הסוכרת ומחלות לב. - 30/08/2010

מחלת הסוכרת היא בעיה כלל עולמית וכ-100 מיליון איש ברחבי העולם מתים מן המחלה מידי שנה.
מחקר שנערך ע"י משרד החקלאות האמריקני מראה כי מיצוי קינמון עשוי להפחית גורמי סיכון הקשורים למחלת הסוכרת ומחלות לב וזאת בשל מרכיבים נוגדי חמצון שבו.
לכתבה מלאה לחצו -> מיצוי קינמון לטיפול במחלת הסוכרת

בננה לטיפול במחלת קרוהן - 29/08/2010

מחלת קרוהן היא מחלה המאופיינת בדלקות חוזרות ונשנות במעי שיכולות להוביל לדימומים ושילשולים.
חוקרים מאוניברסיטת ליברפול גילו כי סיבים מסיסים המצויים בסוג מסויים של בננה (לא הבננה הרגילה, אלא כזו המשמשת לבישול) עשויים לסייע בטיפול בחולים במחלת קרוהן.
לכתבה מלאה לחצו -> בננה לטיפול במחלת קרוהן

שומן רווי בריא ללב? - 09/08/2010

מחקר חדש שבוצע ביפן חושף תוצאות מפתיעות לגבי הקשר שבין צריכת שומן רווי לבין סיכון מוגבר למחלות לב ושבץ.
לכתבה מלאה לחצו -> שומן רווי בריא ללב?

דיאטת חלבונים עשויה להגביר את הסיכון לאוסטאופורוזיס - 11/07/2010

מאיבוד נתוני 2 מחקרים שנערכו על הקשר שבין דיאטה, צריכת חלבונים מרובה ואוסטאופורוזיס, נמצא כי נשים אשר מבצעות דיאטת חלבונים עם מקורות חלבון מבשר, הן בעלות סיכון מוגבר לאוסטאופורוזיס.
לכתבה המלאה לחצו -> דיאטת חלבונים ואוסטאופורוזיס

הקשר שבין פרוקטוז ליתר לחץ דם - 03/07/2010

מחקר חדש חושף קשר בין צריכת פרוקטוז מרובה לבין עליה בלחץ הדם.
לכתבה המלאה לחצו -> פרוקטוז ויתר לחץ דם

זהירות קסניקל!!! - 27/05/2010

ה-FDA מאשר אזהרות חדשות לתרופת ההרזיה קסניקל. האזהרות החדשות הן תוצר של מספר דיווחים שנתקלו על פגיעה חמורה בכבד לאחר שימוש בתרופת הקסניקל.
לכתבה המלאה לחצו -> זהירות קסניקל

אצת ים במקום קסניקל - 04/04/2010

חוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל גילו כי למרכיב מסויים באצת ים יש יכולת לספוח כ75% מהשומן הזמין לעיכול. מידע זה עשוי לסייע במלחמה נגד מגיפת ההשמנה.
לכתבה המלאה לחצו -> אצת ים במקום קסניקל

קוקה קולה - 03/04/2010

חוקרים דנים סוברים כי שתיית משקאות קולה עשויה לפגוע בפוריות הגבר.
לכתבה המלאה לחצו -> קוקה קולה פוגעת בפוריות הגבר?

דיאטת סויה - 03/04/2010

במחקר שנערך באוניברסיטת אילנוייס נמצא כי פולי סויה מזן מסויים מעכבים הצטברות שומנים בתאי שומן של אדם ויכולים להפחית תהליכים דלקתיים בגופנו. מה שמצביע על האפשרות שפולי סויה יהיו הדבר הבא בשוק הדיאטות.
לכתבה המלאה לחצו -> דיאטת סויה

ג'אנק פוד ממכר - 01/04/2010

במחקר נמצא כי אכילת ג'אנק פוד היא בעל השפעה פיזיולוגית ממכרת בדומה להשפעה של צריכת סמים.
לכתבה המלאה לחצו -> אכילת ג'אנק פוד בעלת השפעה ממכרת

יין למניעת השמנה - 09/03/2010

במחקר אוסטרלי נמצא קשר בין שתייה מתונה של אלכוהול והצלחה בשמירה על משקל תקין.
לכתבה המלאה לחצו -> אלכוהול למניעת השמנה

נמצא סוג טעם שישי חדש - 07/03/2010

חוקרים אוסטרלים מצאו כי קיים טעם שישי - טעם שומן.
לכתבה המלאה לחצו -> סוג טעם חדש - שומן

דיאטה מתאימה יותר לפי הפרופיל הגנטי - 04/03/2010

בכנס השנתי של איגוד הלב האמריקני הוצג מחקר המראה כי דיאטה המותאמת לפי פרופיל גנטי, היא דיאטה בעל סיכוי הצלחה רבים יותר.
לכתבה המלאה לחצו -> דיאטה בהתאמה גנטית

ההבדל שבין דיאטת דלת שומן לדיאטה דלת פחמימות - 03/03/2010

מחקר חדש מראה כי בטווח הארוך ניתן לשמור על הירידה במשקל בצורה טובה יותר בדיאטה דלת שומן מאשר בדיאטה דלת פחמימות.
לכתבה המלאה לחצו -> דיאטה דלת פחמימות לעומת דיאטה דלת שומן

דיאטה דלת פחמימות מול דיאטה דלת שומן בתוספת קסניקל - 27/01/2010

קסניקל היא תרופת הרזיה שמונעת את ספיחת השומנים שמגיעים מן המזון. מחקר חדש השווה בין 2 דיאטות: דיאטה דלת פחמימות ודיאטה דלת שומן בשילוב עם קסניקל.
במחקר חדש נבדקו 2 דיאטות (דיאטה דלת פחמימות מול דיאטה דלת שומן + טיפול תרופתי) ונמצא כי 2 הדיאטות הראו השפעה חיובית זהה על פרמטרים כגון: ירידה במשקל, פרופיל שומני הדם ופרמטרים גליקמיים.
אך ההפתעה במחקר היא שדיאטה דלת פחמימות הראתה השפעה טובה יותר מן הדיאטה עם הטיפול התרופתי בקסניקל בהורדת לחץ דם
לכתבה המלאה לחצו -> פחות פחמימות במקום קסניקל

רדוקטיל, תרופת דיאטה >>> זהירות!!! - 22/01/2010

מנהל התרופות האירופאי ממליץ להוציא משימוש את התרופה רדוקטיל מן השוק האירופאי המשותף.
התרופה רדוקטיל (Reductil, Sibutramine Hydrochloride) היא תרופה שנמצאת בשימוש גם בארץ ומשמשת כאמצעי לירידה במשקל בתוספת שינוי בדיאטה וביצוע פעילות גופנית.
לכתבה המלאה לחצו -> רדוקטיל זהירות!!!

סופגניות בחנוכה - 10/12/2009

כתבה לכבוד חג חנוכה, טיפים לשיפור הסופגניה כך שתהיה יותר בריאה ומתכון סופגניות אפויות
לכתבה המלאה לחצו -> סופגניות

שמפניה לבריאות הלב - 13/12/2009

מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים אנגלים וצרפתים מגלה כי לשתיית משקה השמפניה יש פוטנציאל להפחית את הסיכון למחלות לב והתקפי לב.
לכתבה המלאה לחצו -> שמפניה לבריאות הלב

סופגניות בחנוכה - 10/12/2009

כתבה לכבוד חג חנוכה, טיפים לשיפור הסופגניה כך שתהיה יותר בריאה ומתכון סופגניות אפויות
לכתבה המלאה לחצו -> סופגניות

דיאטה בכל יום עוקב לירידה במשקל ובריאות הלב - 15/11/2009

מחקר חדש מראה כי דיאטה של צום בימים עוקבים, מסייעת לרדת במשקל ומשפרת את בריאות הלב.
הנבדקים בדיאטה הראו ירידה במשקל, שיפור ברמת הכולסטרול, ירידה בלחץ הדם ומדדים נוספים.
לכתבה המלאה לחצו -> דיאטה ביום עוקב לירידה במשקל ובריאות הלב

שתיית מים ואכילת שוקולד משככים כאבים - 16/10/2009

מחקר חדש שבוצע על חולדות מראה כי אכילת שוקולד או שתיית מים עשויים להקהות כאב הנוצר כתוצאה מגירוי לחום.
החוקרים סבורים כי ממצא מעניין זה נובע כנראה ממנגנון השרדותי שאמור לאפשר לבעל החיים לאכול המזון יקר המציאות ללא הפרעות חיצוניות.
בדומה למנגנונים אחרים שאמורים לסייע בהשרדותנו, כך גם הביטוי של מנגנון זה בחיי הנוחיות שלנו הוא בתרומה להגברת ההשמנה.
לכתבה המלאה לחצו -> אכילת שוקולד ושתיית מים משככים כאבים

דיאטה הכל בראש - 01/10/2009

מה מייחד את אלו שמצליחים לבצע דיאטה?
האם זה בגלל ידע רחב יותר בנושאי תזונה או שליטה עצמית טובה יותר וכוח רצון חזק יותר?
מחקר מגלה כי אנשים שמצליחים לבצע דיאטה מפעילים מרכזים מסויימים במוח כאשר הם צופים בתמונות של מזון. לכתבה המלאה לחצו -> דיאטה הכל בראש

דגני בוקר מדגן מלא מכילים כמות גדולה של נוגדי חימצון - 23/08/2009

דגני בוקר המבוססים על דגן מלא וחטיפים המכילים דגן מלא מכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון המכונים פוליפנולים.
פוליפנולים נמצאים באופן טבעי בצמחים ומהווים את נוגדי החמצון הנפוצים ביותר. לפוליפנולים תכונות נוגדות דלקת ומדענים מאמינים כי הם מפחיתים את הסיכון למחלות הקשורות לכלי דם ולב, סרטן ומחלות אחרות. לכתבה המלאה לחצו -> דגני בוקר מדגן מלא מכילים נוגדי חימצון

שתיית מיץ סלק משפרת ביצועי סיבולת - 09/08/2009

מחקר בריטי חדש שפורסם בגיליון אוגוסט 2009 במגזין לפיסיולוגיה יישומית (Journal of Applied Physiology.) מגלה כי שתיית מיץ סלק עשויה לשפר את הביצועיים באימוני סיבולת בכ16% לכתבה המלאה לחצו -> מיץ סלק משפר ביצועי סיבולת

שומן חום שורף קלוריות - 30/07/2009

קפיצת דרך נוספת בדרך לפתרון תרופתי לבעיית ההשמנה. חוקרים הצליחו לגדל תאים מייצרי שומן חום בעכברים. שומן חום היא רקמת שומן ש"שורפת קלוריות". לכתבה המלאה לחצו -> שומן חום שורף קלוריות

אשכולית ושריפת שומן - 18/07/2009

מחקר קנדי מגלה כי מרכיב המצוי באשכוליות גורם לשריפת שומן מוגברת.
לדעת החוקרים המרכיב נרינגנין (naringenin), עשוי לעזור להלחם בסוכרת משום שהוא מסייע לאזן את רמות הסוכר והאינסולין בגוף. לכתבה המלאה לחצו -> אשכולית & שריפת שומן

חומץ מעכב צבירת שומן בגוף - 07/07/2009

חומץ משמש ברפואה העממית כאמצעי טיפול במחלות שונות, יש מטפלים אלטרנטיבים המשתמשים בחומץ גם כחומר שמסייע לדיאטה.
האם יש אמת בדבר?
מחקר חדש שבוצע על עכברי מעבדה מראה כי חומץ יכול לעכב צבירת שומן בגוף. לכתבה המלאה לחצו -> חומץ מעכב צבירת שומן

תזונה צמחונית היא תזונה בריאה - 06/07/2009

איגוד הדיאטנים מכריז בנייר עמדה כי תזונה צמחונית היא תזונה בריאה למגוון רחב של אוכלוסיות.
תזונה צמחונית מסייעת בהורדת רמות כולסטרול בדם, מקטינה את הסיכון לסוכרת סוג 2, מקטינה את הסיכון ללחץ דם גבוה ומסייעת בהורדת לחץ הדם.
לפי הממצאים שבידי איגוד הדיאטנים, צמחוניים הם בעלי BMI נמוך יותר (פחות מקרים של עודף משקל בצמחוניים) ובעלי שכיחות מקרי סרטן נמוכה יותר.
לכתבה המלאה לחצו -> תזונה צמחונית = בריאות

אומגה 6 לשיפור ריצת הספרינט - 01/07/2009

מחקר שבוצע על עכברי מעבדה מראה כי תזונה עשירה בחומצות שומן רב לא רוויות (מסוג אומגה 6) יכולה לשפר את ביצועי ריצת הספרינט ב6.3%.
לכתבה המלאה לחצו -> אומגה 6 לשיפור ריצת הספרינט

אנשים בעלי עודף משקל חיים יותר - 24/06/2009

מה אתם חושבים, מי זוכה לחיים ארוכים יותר? אדם שמן או אדם רזה? מחקר קנדי מגלה ממצאים מפתיעים המעידים כי בעלי עודף משקל (לא השמנה) הם בעלי סיכון נמוך יותר למוות מאנשים בעלי משקל נורמלי.
לכתבה המלאה לחצו -> השמנה, עודף משקל, תת משקל ואריכות חיים

 
 
 
 

אם המידע בדף זה נראה לכם שימושי, עזרו לקדם מידע זה ע"י הוספת הדף
לרשימת המועדפים ב del.icio.us