דיאטה & תזונה
- דיאטה - ראשי
- תפריט דיאטה
- תזונה נכונה
- דיאטנית קלינית / דיאטן קליני
- דיאטנית קלינית
- דיאטן קליני
- דיאטה מהירה
- חלבון ופעילות גופנית
- פירמידת המזון החדשה
- תוספי תזונה
- ויטמינים
- ויטמין A
- מחשבון משקל
-
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות המכילה ערכים קלורים עבור כ1000 מזונות שונים. -
דיאטת אטקינס
מדריך מקיף לדיאטת אטקינס, השיטה, הביצוע והסיכונים.
חדשות בריאות - שתיית קוקה קולה עלולה לפגוע בפוריות
תאריך פירסום: 03/04/2010
שתיית משקאות קולה עשויה לפגוע בפוריות הגבר
מחקר דני שבדק את השפעת צריכת הקפאין ומשקאות קולה על 2,554 צעירים דנים,
מגלה כי צריכת קוקה קולה עשויה לפגוע בפוריות הגבר.
החוקרים הדנים מצאו כי צריכה של ליטר של משקה קוקה קולה או כל משקה קולה אחר,
היתה מלווה בירידה של כ30% פחות תאי זרע בתוצאות בדיקת ספירת הזרע.
החוקרים מצאו כי נבדקים אשר הגבילו את צריכת משקאות הקולה, היו בעלי תוצאות ספירת זרע חיוביות יותר.
המחקר אשר פורסם בכתב העת המדעי לאפידימיולוגיה נערך בשנים 2001 - 2005.
במחקר השתתפו 2,554 צעירים דנים, אשר מילאו שאלון המתאר את אורח חייהם ואת תפריט התזונה שלהם.
מכל נבדק נלקחה דגימת זרע.
במחקר נמצא כי דגימת הזרע של הצעירים אשר שתו כליטר קולה ביום הכילה רק
כ-35 מליון תאי זרע למילילטר לעומת 50 מליון תאי זרע למיליליטר אצל נבדקים שלא צרכו
משקאות קולה או שהגבילו את צריכת המשקאות הללו.
משמעות הבדל זה היא שצריכת משקאות קולה ברמה של יותר מליטר קולה ביום
עשויה לפגוע בפוריות הגבר.
חשוב לדעת שבמחקרים מהסוג הזה קשה לבודד באמת את הגורם המשפיע שגורם לתוצאות שנצפות במחקר.
יתכן וגורמים אחרים הם אלו שאחראים לתוצאות הללו של ספירות זרע נמוכות.
ואכן החוקרים גילו קשר נוסף בין התוצאות לאורח חייהם של הנבדקים, החוקרים מצאו
כי הצעירים אשר שתו משקאות קולה בכמויות גדולות, ניהלו גם אורח חיים פחות בריא במידה רבה יותר
מעמיתהם שהתנזרו ממשקאות הקולה.
הם צרכו פחות פירות וירקות וצריכת מזון הג'אנק פוד היתה גבוהה יותר מאשר אצל עמיתהם שצרכו פחות משקאות קולה.
בגלל ההבדלים הללו לא ניתן לומר בוודאות שאכן שתיית משקאות הקולה היא
הגורם היחיד שגרם לספירת תאי זרע נמוכה.
אולם, אין לשלול לחלוטין את הקשר האפשרי שבין שתיית משקאות קולה ופגיעה בפוריות.
עצה שלי! פשוט תמנעו משתיית קוקה קולה, מאכילת ג'אנק פוד ואיכלו יותר ירקות ופירות. זה יכסה את האפשרות שפוריותכם תפגע בגלל אורח חיים לא בריא.
כתב: יורם בן אבו