דיאטה & תזונה
- דיאטה - ראשי
- תפריט דיאטה
- תזונה נכונה
- דיאטנים / דיאטניות
- דיאטנית קלינית
- דיאטן קליני
- דיאטה מהירה
- חלבון ופעילות גופנית
- פירמידת המזון החדשה
- תוספי תזונה
- ויטמינים
- ויטמין A
- מחשבון משקל
-
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות המכילה ערכים קלורים עבור כ1000 מזונות שונים. -
דיאטת אטקינס
מדריך מקיף לדיאטת אטקינס, השיטה, הביצוע והסיכונים.
חדשות בריאות - דגני בוקר מכילים נוגדי חימצון
תאריך פירסום: 23/08/2009
דגני בוקר מכילים פוליפנולים בכמות גבוהה
דגני בוקר המבוססים על דגן מלא
וחטיפים המכילים דגן מלא מכילים
כמות גבוהה של נוגדי חמצון המכונים פוליפנולים.
פוליפ נולים הם בעלי יתרונות בריאותיים חשובים
ורבים.
הממצאים מוצגים בכנס השנתי של האגודה הכימית
האמריקאית בוושינגטון.
דגן מלא הוא המקור העיקרי לפוליפנולים המצויים
בדגני הבוקר.
מחקרים קודמים הצביעו על ההשפעה החיובית שיש
לנוכחות של סיבים תזונתיים בדגני
הבוקר. תזונה עשירה בסיבים תזונתיים קשורה להפחתת
הסיכון לסרטן ומחלות לב וכלי דם.
כעת נראה כי לפוליפנולים תפקיד חשוב
עוד יותר מאשר לסיבים.
הממצאים מראים כי מוצרים המבוססים על דגן מלא מכילים לכל גרם
כמות של נוגדי חמצון השווה לכמות
נוגדי החמצון המצויים בפירות וירקות.
עד היום נבדקו רק נוגדי חמצון חופשיים כמו אלו המופיעים
לרוב בפירות וירקות.
במחקר הנוכחי נבדקו סך כל נוגדי החמצון החופשיים
ואילו שאינם חופשיים בדגני בוקר ובחטיפים
המבוססים על דגנים מלאים.
רוב נוגדי החמצון אשר מצויים בדגן המלא
(כאורז מלא חיטה מלאה וכדומה) אינם חופשים
ולכן עד היום התקשו בזיהוי נוגדי חימצון אלו.
לפוליפנולים תכונות נוגדות דלקת
פוליפנולים נמצאים באופן טבעי בצמחים ומהווים את נוגדי החמצון הנפוצים ביותר.
לפוליפ נולים תכונות נוגדות דלקת
ומדענים מאמינים כי הם מפחיתים את
הסיכון למחלות הקשורות לכלי דם ולב,
סרטן ומחלות אחרות.
באילו דגני בוקר תכולת הפוליפנולים גבוהה יותר?
תזונאים ממליצים על צריכה קבועה של תה ירוק,
יין אדום פירות ואגוזים כמקור לנוגדי חמצון.
במחקר זה נמצא כי דגני בוקר המכילים דגנים
מלאים כתירס ושיבולת שועל מכילים כמות נוגדי
חמצון גבוהה ביותר, לעומת זאת דגני בוקר המבוססים
על חיטה ואורז מכילים כמות קטנה יותר של נוגדי חמצון.
בדגני בוקר המכילים פירות יבשים אגוזים
ותבלינים כמו קינמון, כמות נוגדי החמצון עולה
כיוון שפירות יבשים, אגוזים ותבלינים מהווים מקור חשוב לנוגדי חמצון.
גם פופקורן מכיל כמות גבוהה של פוליפנולים
בדיקת תכולת פוליפנולים בחטיפים, העלתה כי פופ קורן מכיל את כמות נוגדי החמצון (פוליפנולים) הגבוהה ביותר.
למרבה צערו של החוקר שמאד אוהב חטיפי ציפס
מלוחים חטיפים אילו מכילים כמות זניחה של נוגדי חמצון.
חשוב לזכור שבדגני בוקר תכולת הסוכר והמלח מאוד גבוהה ולא בריאה
לפני שנתנפל על דגני הבוקר יש לזכור כי דגני בוקר מכילים פעמים רבות בנוסף לנוגדי החמצון הבריאים כמויות גבוהות של סוכר ומלח אשר בהחלט לא תורמים לבריאותנו.
מסקנה: איכלו יותר דגן מלא!
אם כן המסקנה מנתונים אלו היא המלצה להגדלת צריכת המזונות הטבעיים המבוססים על דגן מלא כמו קלחי תירס, שיבולת שועל, חיטה מלאה ואורז מלא.
מקורות:
(SOURCE: Joe Vinson, Ph.D., University of Scranton, Scranton, Pa.; Eva To, nutritionist, White Plains, N.Y.; Aug. 18, 2009, presentation, American Chemical Society annual meeting, Washington, D.C.)
כתב
יורם בן אבו - מאמן כושר אישי
אם המידע בדף זה נראה לכם שימושי, עזרו לקדם מידע זה ע"י הוספת הדף
לרשימת המועדפים ב del.icio.us