דיאטה & תזונה
- דיאטה - ראשי
- תפריט דיאטה
- תזונה נכונה
- דיאטנים / דיאטניות
- דיאטנית קלינית
- דיאטן קליני
- דיאטה מהירה
- חלבון ופעילות גופנית
- פירמידת המזון החדשה
- תוספי תזונה
- ויטמינים
- ויטמין A
- מחשבון משקל
-
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות המכילה ערכים קלורים עבור כ1000 מזונות שונים. -
דיאטת אטקינס
מדריך מקיף לדיאטת אטקינס, השיטה, הביצוע והסיכונים.
חדשות בריאות - שמפניה ללב בריא יותר
תאריך פירסום: 13/12/2009
שתיית שמפניה היא בעלת השפעה חיובית על בריאות הלב
מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים אנגלים וצרפתים מגלה כי לשתיית משקה השמפניה יש פוטנציאל להפחית את הסיכון למחלות לב והתקפי לב.
המחקר אשר יפורסם בשבוע הקרוב במגזין הבריטי המדעי לתזונה נמצא כי שתיה מתונה של שמפניה היא בעלת השפעה חיובית על דפנות כלי הדם.
במחקר קודם נתגלה כי לשתיית יין יש השפעה חיובית על זרימת הדם וכי ההשפעה העיקרית נובעת ממרכיבים שנקראים פוליפנולים.
הפוליפנולים מאיטים את סילוק הניטריק אוקסיד מזרם הדם. רמות גבוהות של ניטריק אוקסיד בדם גורמות להתרחבות כלי הדם ולהפחתת לחץ הדם והפחתת הסיכון לבעיות לב ושבץ.
ידוע היה כי בשמפניה יש כמות רבה של פוליפנולים.
אך עדיין לא היה ברור האם לשמפניה יהיה את אותו האפקט שיש ליין אדום על רמת הניטריק אוקסיד?
קבוצת החוקרים גילתה כי שתיית שמפניה במידה מתונה, מלווה בעליה ברמת הניטריק אוקסיד בדם ולכן עשויה להיות בעלת השפעה חיוביות על בריאות הלב בדומה לשתיית יין אדום.
החוקרים מציינים כי פוליפנולים לא מצויים רק באלכוהול, גם בפולי קקאו יש כמות רבה של פוליפנולים ובמזונות נוספים כגון: תה, שמן זית, בצל, ברוקולי ועוד.
מקור המאמר: guardian
אם המידע בדף זה נראה לכם שימושי, עזרו לקדם מידע זה ע"י הוספת הדף
לרשימת המועדפים ב del.icio.us