המדריך לדיאטת אטקינס

כושר  »  דיאטה  »  דיאטת אטקינס  »  דיאטת אטקינס - מחקרים חדשים

דיאטת אטקינס - מחקרים חדשים

בחלק זה של מדריך דיאטת אטקינס יפורסמו מעת לעת מחקרים חדשים העוסקים בדיאטת אטקינס או בדיאטות דלות פחמימות.
אם קראתם מחקר חדש בנושא, אשמח אם תיידעו אותי ותשלחו לינק לכתבה. אפשר למצוא אותי בפורום דיאטה ותזונה. תודה מראש לכל הפונים.

 

לדיאטה דלת פחמימות השפעה חיובית על פרופיל שומני הדם - 14/12/2010

מחקר חדש ביצע השוואה בין דיאטה דלת פחמימות לדיאטה דלת שומן ובמחקר נראה כי לדיאטה דלת פחמימות יש השפעה חיובית יותר על פרופיל שומני הדם.
המחקר כלל 307 משתתפים אשר נבדקו לאורך שנתיים.
מחקר זה להבדיל ממחקרים קודמים (בהם איבוד המשקל לא היה משמעותי) לווה בתוכנית מקיפה לשינוי אורח החיים. ובדיקת מדדים שונים לאורך שתי שנות המחקר.
לאחר שנתיים של מחקר השוואתי זה נמצא כי אין ממש הבדל בירידה במשקל בין שתי הדיאטות, אך בדיאטה דלת פחמימות נצפה שינוי חיובי באחד מגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם (עליה ברמת ה HDL ). לכתבה מלאה לחצו -> דיאטת פחמימות זו דיאטה בריאה?

דיאטת חלבונים עשויה להגביר את הסיכון לאוסטאופורזיס - יולי 2010

מאיבוד נתוני 2 מחקרים שנערכו על הקשר שבין דיאטה, צריכת חלבונים מרובה ואוסטאופורוזיס, נמצא כי נשים אשר מבצעות דיאטת חלבונים עם מקורות חלבון מבשר, הן בעלות סיכון מוגבר לאוסטאופורוזיס.
לכתבה מלאה לחצו -> דיאטת חלבונים ואוסטאופורוזיס

דיאטה דלת פחמימות ועתירת חלבונים עשויה לגרום לאלצהיימר - 20/10/09

מחקר אמריקאי שבוצע בעכברים מגלה כי עכברים שניזונו מדיאטה שעשירה בחלבונים ודלה בפחמימותם הראו ירידה בנפח מוחם ושינוי במבנה האנטומי של המוח.
המחקר, פורסם בכתב העת המדעי "Molecular Neurodegeneration", במחקר התבצעה השוואה בין ארבע קבוצות עכברים, שניזונו מדיאטות שונות למשך 14 שבועות: דיאטה רגילה דלת שומן, דיאטה עשירה בשומן ודלה בפחמימות, דיאטה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות ודיאטה דלה בשומן ועשירה בפחמימות.
לאחר תקופת הדיאטה, נבדק מוחם של העכברים, והממצאים הראו כי עכברים שניזונו מדיאטה עתירת חלבונים ודלת פחמימות היו בעלי מוחות קטנים בחמישה אחוזים, בהשוואה למוחם של יתר העכברים שניזונו מדיאטות שונות.
בבדיקה אנטומית מעמיקה התברר כי צפיפות הנוירונים המוליכים את הכימיקלים במוחם של העכברים שניזונו מדיאטה עתירת חלבונים היתה נמוכה יותר, והאזור במוח המכונה "היפוקמפוס", שמייחסים לו תפקיד מכריע בתהליך עיבוד הזיכרון, קטן אצלם עוד יותר.
להערכת החוקרים, דיאטה עשירה בחלבונים משפיעה לרעה על חלקים במערכת העצבית המרכזית במוח, באופן הגורם לירידה בנפחו ומעלה את הסיכון ללקות באלצהיימר.
קישור למקור המידע

דיאטה דלת פחמימות וסוכרת סוג 2 - מטה אנליזה מחקרים מ1980 ועד 2006

במטה אנליזה (מטה אנליזה = הסקת מסקנות מאוסף מחקרים הקשורים לנושא הנבדק) נבדקה השפעת תפריט דיאטה דל פחמימות על גליקמיה (גליקמיה = המצאות סוכר בדם),משקל ופרופיל שומני הדם במטופלים הלוקים בסוכרת סוג 2.
מסקנת החוקר היתה כי תפריט תזונה דל פחמימות לטווח זמן קצר יכול לשפר את בקרת הגלוקוז ואת רמות הטריגליצרידים בדם בחולים בסוכרת סוג 2, אך הבטיחות שבביצוע דיאטה כזו לטווח זמן ארוך עדיין לא ברורה.
על מטה אנליזה פורסמה חוות דעת של הCRD (הCRD היא מחלקה באוניברסיטת יורק שבאנגליה והיא חלק מהמוסד הלאומי למחקרי בריאות).
חוות הדעת של הCRD על המטה אנליזה היא: "מסקנות החוקר אכן נתמכות ע"י ממצאי המחקרים שנבדקו, אולם מאחר ואין אינפורמציה מספקת לגביי איכות המחקרים והשיטות שננקטו, קשה לקבוע את רמת האמינות של המחקר"
קישור למקור המידע

 
 
 

אם המידע בדף זה נראה לכם שימושי, עזרו לקדם מידע זה ע"י הוספת הדף
לרשימת המועדפים ב del.icio.us