מזלג לירידה במשקל?

מזלג סופר קלוריות

קשה לי להאמין שמזלג האושר יהפוך אתכם למאושרים יותר או רזים יותר אבל, מדובר בגדג'אט חביב שאולי יסייע לכם לבצע שינוי חיובי בהרגלי האכילה שלכם.

מזלג "האושר" (HAPIfork) מוצע למאושרים שיסכימו לממן את יצורם של המזלגות הראשונים דרך האתר kickstarter.com.

מזלג האושר הינו פיתוח של חברת HAPILABS שמטרתו לשמש כאמצעי מעקב ובקרה על קצב האכילה.

המוצר שזכה בפרס על חדשנות בתחום הבריאות בתערוכת ה-CES השנה מבוסס על על הסברה כי בעיות משקל ועיכול לא נובעות רק ממאפייני המזון שאנו אוכלים וכי גם קצב אכילה מהיר תורם לעליה במשקל ולבעיות עיכול.

מה מזלג האושר יכול לעשות בשבילכם?

מזלג הדיאטה הפיפורק סופר לכם את מספר הפעמים שאתם מעלים את המזלג מהצלחת אל הפה, כאשר כל פעם כזו נקראת מנת מזלג (fork serving). בנוסף, המזלג מודד ומתעד נתונים כמו:

  • משך הארוחה.
  • קצב מנות מזלג בדקה ובארוחה.
  • משך הפסקה בין מנת מזלג אחת לשנייה.
  • משך הזמן של מנת מזלג.

את ממצאי הארוחה ניתן לראות במסך המידע שבמזלג ובאמצעות העלאת המידע לטלפון הנייד או למחשב.

המזלג לא רק מודד ומתעד אלא, אף מתריע באמצעות נורית התראה ורטט כאשר קצב האכילה שלכם מהיר מידי וניתן לקבוע את קצב האכילה הרצוי שחריגה ממנו תגרום לרטט במזלג או להידלקותה של נורית ההתראה.

ניתן להעלות את נתוני האכילה לאתר ששומר, מתעד ומציג את הנתונים באופן שמסייע לכם לעקוב אחר התקדמותכם.

בנוסף, מקבלים רוכשי המזלג תכנית אימון אכילה המלווה בטיפים, עצות שימושיות ותפריטים מאוזנים.

ולמי שאוהב את המשחקים הקבוצתיים, יש גם משחק רשת חברתי שמטרתו לעודד אתכם לבצע שינויים בהרגלי האכילה שלכם.

דוח לדוגמא של נתוני ארוחה במזלג הפיפורק

מה אתם יכולים לעשות לעצמכם בשימוש במזלג?

לטענתם של מפתחי המזלג ניטור קצב האכילה עם פידבק מתאים יכול לגרום לשינוי בהרגלי האכילה ולסייע בשמירה על משקל תקין ובריאות מערכת העיכול.

פעמים רבות אנו לא מקדישים תשומת לב למזון שאנו אוכלים במצבים כמו אכילה בהיסח הדעת תוך כדי קריאת עיתון, עבודה מול המחשב, צפייה בטלוויזיה או בארוחות מהנות עם חברים. המזלג יתריע על המצבים הבעייתיים ויאפשר לכם להיות מפוקסים על קצב אכילה איטי ובריא שיסייע לכם לשמור על משקל תקין.

האם המזלג עושה את העבודה? האם ניתן לרדת במשקל באמצעות המזלג?

אין ספק שהמזלג הוא גאדג'ט חביב אבל לדעתי הוא לא יכול להוות פתרון מלא לירידה במשקל. אין לי ספק שקצב אכילה איטי הוא הרגל שחשוב לאמץ והמזלג בהחלט יכול לסייע בכך. אבל, לדעתי סוג המזון וכמויות המזון הם גורמים משפיעים יותר על המשקל.

המזלג לא יכול להבחין בין ארוחה הכוללת 30 מנות מזלג של ירקות מבושלים או 30 מנות של פסטה עם רוטב שמנת. וברור שיש הבדל גדול בכמות הקלוריות של שתי הארוחות השונות.
כמו כן, חלק לא קטן של צריכת הקלוריות היומית שלנו יכולה להגיע באמצעות צריכת משקאות ממותקים, מוצרי מאפה, דברי מתיקה ומזונות אחרים שלא נאכלים באמצעות מזלג. המזלג כמובן שלא יכול לתעד את צריכת המזון הזו.

היכן ניתן לרכוש את המזלג?

המזלג עדיין לא מיוצר באופן מסחרי ולכן לא ניתן לרכוש אותו באופן רגיל, אך החברה מציע למספר מוגבל של רוכשים לממן את עלויות הייצור של סדרת הייצור הראשונה באמצעות רכישה מוקדמת באתר קיקסטרטר בעלות של 89$ למזלג.

מקורות מידע

HAPIfork, the Smart Fork that Tracks Your Eating Habits