מאמן כושר אישי לגיל השלישי

כורסה לאימון כושר לגיל השלישי

ההזדקנות הינה תהליך בלתי נמנע שבא לידי ביטוי בעיקר החל מגיל חמישים. לתהליך ההזדקנות השפעה רבה על איכות חייו של האדם הן בהיבטים קוגניטיביים והן בהיבטים פיזיולוגיים.

בגילאים מבוגרים תהליך ההזדקנות עשוי להשפיע באופן שמצב גופני ירוד עשוי להגביל את האדם בפעילות הכרחיות ובסיסיות במהלך שיגרת היום. פעילויות כגון: הליכה, נעילת נעליים, הלבשה ועוד.

פעילות גופנית עשויה להיטיב את מצבו הגופני של הקשיש ולשפר את יכולתו לבצע את אותם המטלות הבסיסיות גם בגיל מבוגר.

יש לא מעט גורמים שעשויים למנוע מן הקשיש לצאת מביתו ולבצע פעילות גופנית, גורמים כגון: מזג אוויר, חדרי כושר שאינם תואמים לאופיו של הקשיש, נגישות ועוד.

לכן, מרכז המחקר פראונאופר (fraunhofer) שנעזר במימון של משרד החינוך הגרמני פיתח מכשיר כושר ייחודי לקשישים.

מדובר בכורסא חכמה המבצעת מעקב ובקרה אחר מצבו הגופני של המשתמש, מציעה הצעות לשיפור הבריאות ואף משמש כמכשיר כושר.

הכורסה שזכתה לשם GEWOS מצוידת בחיישנים שונים שמאפשרים לה למדוד נתונים כמו: מנח גופו של היושב, קצב לב, לחץ ד, סטורציית חמצן בדם, אפילו שינויים במשקל לאורך זמן ופרמטרים נוספים שמאפשרים דיווח מדויק ועדכני על מצב בריאותו של המשתמש. מי שיזדמן ליריד של CeBit בהנהובר בגרמניה בתאריכים 5-9 מרץ 2013 יוכל להתרשם מכורסת הכושר הייחודית.

הכורסה מצוידת בטאבלט שמשדר לטלוויזיה את הנתונים השונים. הנתונים לא רק נאספים, "המוח" הממוחשב של הכורסה יודע לנתח את הנתונים ולהמליץ למשתמש על תכנית אימון בהתאם למצבו וכושרו הגופני. וכפי שציינתי הכורסה לא רק אוספת נתונים וממליצה על תכניות אימון, אלא שבעת הצורך היא גם הופכת למכשיר חתירה בו מבצע המתאמן את האימון וסנסורים מיוחדים מסמנים למשתמש אם הוא לא מבצע את האימון בצורה הנכונה.

מה יש לי להגיד על המכשיר?

נשמע וואו…. רק שלא נראה לי שקהל היעד של המכשיר הוא כל כך גדול. עבור מרבית הקשישים העצמאיים שאין להם מגבלה לצאת מן הבית, הייתי ממליץ לצאת מהבית בכדי לבצע פעילות גופנית ולאלו המוגבלים אני לא בטוח שיהיה להם קל להסתדר עם מכשור מתוחכם שכזה.

מקור מידע: The armchair as a fitness trainer